خواص شیر شتر برای پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

تعجب نکنید اگر در آینده ای نه چندان دور شاهی محصولات آرایشی تهیه شده از شیر شتر در فروشگاه ها باشیم. با توجه به قابلیت پاکسازی و نرم سازی پوست که شیر شتر دارد؛ می توان شیر شتر را برای پوست برابر با برنج و سبوس برنج دانست.

نه تنها شیر شتر باعث نرم سازی و جوان سازی پوست می شود بلکه باعث جلوگیری از پیری پوست نیز می شود. با توجه به اینکه شیر شتر دارای مواد معدنی نظیر الاستین، ویتامین C و لانولین می باشد، باعث می شود تا پوست های نه چندان سالم بهبود یابند. برخی از آن برای درمان پسوریازیس نیز استفاده شوند.

با توجه به تحقیقات انجام شده بهترین روش استفاده از شیر شتر برای پوست، این است که آنرا به صورت خامه در آورده و از خامه به دست آمده به عنوان ماسک استفاده نمایید. به این دلیل که مواد موجود در خامه که همان مواد موجود در شیر شتر است به را حتی جذب پوست می شود. در برخی از عطاری ها شیر شتر به صورت پودر وجود دارد در صورتی که به این نوع دسترسی داشتید از آن برای تهیه ماسک استفاده نمایید. در غیر این صورت خود شیر شتر را نیز می توان استفاده کرد.

برای تهیه ماسک یک قاشق چایخوری پودر شیر شتر یا خود شیر شتر را با ۱ قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و صبر کنید تا کمی قوام آید. سپس آنرا به صورت مالیده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. اگر مقداری سبوس جو دو سر به ماسک اضافه نمایید، خواهید توانست از خواص فوق العاده سبوس جو دو سر برای پوست نیز بهره ببرید.

ماسک سریعاً خشک می شود و سفت می شود. ایم ماسک بر روی پوست های حساس امتحان شد و همه از آن به عنوان مرطوب کننده و ریلکس کننده پوست یاد کرده اند.
بعد از شستن ماسک شما به محض تماس دست با پوست احساس می کنید که پوستتان لطیف تر و نرم تر شده است. عده ای می گویند که تماس شیر شتر با پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و همین امر باعث می شود که بعد از هر استفاده پوست احساس تازگی و نرمی داشته باشد. پیشنهاد می شود هفته ای یک بار از این محلول استفاده کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *