مصرف جو دوسر در دوران بارداری

مصرف-جو-دوسر-در-دوران-بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب در مورد خواص جو دوسر در بارداری برای شما توضیح خواهیم داد.

با ما همراه باشید.

آیا مصرف جو دوسر در دوران بارداری بی خطر است؟

در دوران بارداری برای سلامتی هر چه بیشتر شما و جنین، به رژیم غذایی سالم و مناسب نیاز دارید. این به این دلیل است که مواد غذایی که در دوران بارداری مصرف می کنید، برای جنین نیز باید مغذی باشد. پس نکته مهم این است که هر چه بیشتر مواد مغذی را به رژیم غذایی خود بیفزایید و از مصرف غذاهای آماده و کنسروی و نگه دارنده ها به شدت خودداری نمایید.

جو دوسر یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می توان در وعده های غذایی در دوران بارداری گنجاند.

جو دوسر منبعی از انرژی:

نصف فنجان جو سر (۱۰۰ گرم) حاوی ۵۰ گرم کربوهیدرات و ۳۰۰ کالری می باشد. پس می تواند انرژی بسیار خوبی برای زنان باردار فراهم کند.

مواد معدنی جو دوسر :

جو دوسر حاوی پتاسیم ، سلنیوم ، فسفر و کلسیم است.

این مواد معدنی می توانند فواید بسیار خوبی برای سلامتی استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، استحکام دندان ها و اطمینان از سلامت و رشد جنین در دوران بارداری داشته باشند.

صبحانه با جو دوسر در بارداری:

می توانید با این غله را با آب یا شیر جوشانده همراه با یک قاشق چای خوری عسل و سبزیجات تازه و عصاره وانیل، یک صبحانه بسیار لذیذ و سالم در دوران بارداری تهیه کنید. هم چنین می توان پنکیک را همراه با جو دوسر امتحان کرد!

مصرف جودوسر در دوران بارداری:

آهن موجود در جو دوسر نقش کلیدی در دوران بارداری ایفا می کند. احتمال ابتلا به کم خونی در زنان باردار زیاد است، این وضیعت مربوط به کمبود هموگلوبین می باشد، که باعث خستگی شدید و حتی افسردگی می شود. در دوران بارداری، زنان باردار به ۳۰ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. مصرف وعده غذایی همراه با جو دوسر حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه زنان باردار به آهن را فراهم می کند.

استفاده از میوه ها و آب میوه های تازه همراه جو دوسر در رژیم  غذایی زنان باردار، باعث افزایش جذب آهن توسط ویتامین C می شود.

جو دوسر حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه زنان باردار به ویتامین های مختلف مثل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B6  را تأمین می کند.

ویتامین B6 از سال ۱۹۴۰ تا به امروز برای درمان حالت تهوع در دوران بارداری، مخصوصاً در ماه های اولیه مورد استفاده قرار می گیرد T که می توان در جو دوسر به وفور یافت.

فیبر موجود در جو دوسر  برای زنان باردار:

طبق انجمن بارداری آمریکا، یکی از عوامل مهم در ایجاد یبوست که از علائم شایع در دوران بارداری می باشد، کمبود آهن و فیبر در رژیم غذایی زنان باردار است. جو دوسر منبع خوبی از فیبر و آهن می باشد.

غلات با کربوهیدرات پیچیده

غلات کامل: غلات کامل با کربوهیدرات های پیچیده مانند کینوا، جو دوسر، برنج قهوه ای، دانه چیا و چاودار، بهترین انتخاب برای زنان باردار هستند. زیرا این دسته از غلات برخلاف گندم از دیابت و یبوست دوران بارداری جلو گیری کرده و باعث جبران کم خونی و برطرف کردن فقر آهن در زنان باردار می شوند.

مصرف غلات سودمند فوق از بسیاری از مشکلات دوران بارداری و مشکلات پس از زایمان، مانند چاقی و برای سلامت کودک، بسیار حائز اهمیت اند. همچنین باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شده و در سلامت نوزادان نیز نقش اساسی دارند.

در این دوران از مصرف غذا های زیر غافل نشوید:

تخم مرغ
ماهی سالمون
سیب زمینی شیرین
توت ها
گوشت های بدون چربی
آجیل
حبوبات
سبزیجات

مصرف-جو-دوسر-در-دوران-بارداری-OAB

فیبر موجود در جو دوسر برای زنان باردار: 

طبق انجمن بارداری آمریکا، یکی از عوامل مهم در ایجاد یبوست که از علائم شایع در دوران بارداری می باشد، کمبود آهن و فیبر در رژیم غذایی زنان باردار است.

با مصرف جو دوسر در بارداری، منبع خوبی از فیبر و آهن را برای سلامتی بدن خود ذخیره کنید.

نکات مهم در دوران بارداری 

غذا خوردن برای ۲ نفر 

درست است که در دوران بارداری باید به جای ۲ نفر غذا بخورید، ولی این بدان معنا نیست که به اندازه ی ۲ فرد بزرگسال تغذیه کنید.
هر زن باردار با وزن نرمال، تنها به حدود ۳۰۰ کالری اضافه نیاز دارد، یعنی معادل مقدار کالری موجود در یک لیوان شیر و یا نصف ساندویچ. در دوران بارداری، بهتر است تنها حدود ۱۲ الی ۱۷ کیلو گرم وزن اضافه کنید.

چاق شدن بیش از حد در دوران بارداری، هم به سلامت مادر و جنین آسیب می زند، و هم بازگشت به حالت اولیه پس از زایمان مشکل تر خواهد بود.

رنگ مو در بارداری 

رنگ مو ماده ای شیمیایی است. ولی بوی شدید ناشی از این رنگ ها واقعاً مضر است. پس تا حد امکان از رنگ کردن موهای خود بپرهیزید.

مصرف کافئین در بارداری

خیلی از زنان باردار صبح زیبای خود را با یک فنجان قهوه آغاز می کنند، ولی به شدت باید از زیاده روی در مصرف کافئین بپرهیزید. کافئین موجب خطراتی مثل سقط جنین، زایمان زودرس و یا وزن کم هنگام تولد می شود.
به نظر نمی رسد که مصرف یک فنجان کوچک قهوه در روز، مشکل ساز باشد، ولی دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید و فراتر از یک فنجان نروید.

مصرف ماهی در بارداری 

تا جایی که ممکن است از مصرف ماهی ها به دلیل دارا بودن جیوه خودداری کنید.

رابطه جنسی 

رابطه ی جنسی بر روی سلامت جنین اثر فیزیکی منفی ندارد، ولی باید بیشتر از قبل مراقب عفونت ها و بیماری های منتقله باشید، و همچنین باید دقت کنید که فشاری بر رحم و جنین وارد نشود.
اگر در طور بارداری مدام خونریزی دارید، تا حد امکان از برقراری رابطه پرهیز کنید. مدام به پزشک مراجعه کنید تا در صورت وجود عفونت و یا بیماری، آن را سریع برطرف کند تا به جنین منتقل نشود.

و همچنین دقت کنید که در دوران بارداری سیستم ایمنی بدنتان نسبت به قبل بسیار ضعیف تر است و بیشتر باید به سلامتتان توجه کنید.

مصرف جو دوسر در بارداری

مصرف جو دوسر در وعده های غذایی روزانه نسبت به هر رژیم غذایی دیگری مفیدتر است. این غله در رژیم بارداری، یک منبع ارزشمند پتاسیم و آهن است.

هشدار: هرگز تلاش نکنید رژیم بارداری خود را بدون کمک متخصص زنان و زایمان یا متخصص تغذیه انتخاب کنید. او می تواند به شما کمک کند که چه مقدار مواد مغذی و کالری مصرف کنید. همچنین چگونگی ترکیب جو دوسر را به وعده های غذایی روزانه خود برای شما شرح خواهد داد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *