تاثیر کینوا و غذاها بر تیروئید

تاثیر کینوا و غذا ها بر تیروئید OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب از تاثیر کینوا بر تیروئید توضیحاتی ارائه می کنیم.

با ما همراه باشید.

کینوا و غذاهایی که برای تیروئید مفید هستند

تاثیر کینوا بر تیروئید:

اگر از مصرف گلوتن اجتناب کنید کمک شایانی در کاهش مشکلات تیروئید کرده اید. سعی کنید کینوا را جایگزین غلات ساده (غلات حاوی گلوتن) کنید، زیرا کینوا حاوی فیبر و منبع خوبی از روی است، که برای عملکرد تیروئید بسیار ضروری و مهم بشمار می رود. اغلب کمبود آهن باعث به وجود آمدن بیماری تیروئید می شود. کینوا پروتئین کامل است و دارای میزان آهن بالایی است.

توضیحات در مورد تاثیر کینوا و اسامی دیگر غذاهای مفید برای تیروئید را در جدول مطالعه کنید.

دیگر غذاها و تیروئید:

اطمینان از این که چربی های غیر اشباع لازم را به اندازه کافی از رژیم غذایی دریافت می کنید، اولین گام برای کاهش علائم کم کاری تیروئید (هیپو تیروئید) است. چربی های سالم مانند روغن زیتون با تثبیت سطح انسولین بدن باعث احساس سیری طولانی مدت و هضم سریع کربوهیدرات ها می شوند که این امر به نوبه خود می تواند با کاهش استرس و گرسنگی، از آسیب به تیروئید یا اختلال سطح هورمون ها جلوگیری کند.

استفاده از بلغور جو دوسر به جای دیگر غلات ساده مانند گندم به معنی قدم برداشتن در مسیر بهتر برای سلامت تیروئید می باشد.

بلغور جو دوسر یک غله بدون گلوتن است (مناسب برای کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند). زیرا تحقیقات نشان داده است بین بیماری سلیاک و تیروئید ارتباط مستقیمی وجود دارد. اما خوشبختانه با جایگزین کردن غلات بدون گلوتن به جای گندم و غلات حاوی گلوتن کمک شایانی به بهبود وضعیت سلامتی تیروئید خواهید کرد.

جدول اسامی غذاها: تاثیر کینوا و غذاها بر تیروئید :

 

تاثیر کینوا برای اختلالات تیروئید:

برخی از پزشکان داشتن رژیم غذایی سالم را دلیلی بر عملکرد بهتر تیروئید می دانند. کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند باید مواد غذایی فاقد گلوتن مصرف کنند. این بیماری ارثی سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و باید از غذاهای حاوی گلوتن مثل گندم دوری کنند. اگر رژیم غذایی آنها بدین صورت نباشد، روده کوچک فرد به شدت آسیب می بیند. هنگامی که چنین آسیبی رخ دهد مواد مغذی جذب بدن نمی شوند و سیستم ایمنی فرد ضعیف می شود. موادغذایی غنی از گلوتن بخش های دیگر بدن مثل غده تیروئید را تحت تاثیر قرار می دهد و غله کینوا بدلیل نداشتن گلوتن می تواند برای جلوگیری از مشکلات تیروئید سودمند باشد.

مطالعات گسترده ای در سال ۲۰۰۸ مربوط به بیماران مبتلا به سلیاک منتشر شد و نتیجه این گزارشات مبنی بر این بود که کسانی که مبتلا به بیماری سلیاک بودند در مقایسه با کسانی که به این بیماری مبتلا نبودند دارای اختلالات تیروئید مانند کم کاری تیروئید دچار بودند.

از این رو غله کینوا به دلیل داشتن ویتامین، مواد مغذی فراوان، پروتئین و نداشتن گلوتن می تواند برای اختلالات تیروئیدی مفید واقع شود.

تاثیر مصرف کینوا به جای آجیل:

آجیل ها جزء غذاهای سالم هستند – مگر اینکه شما مبتلا به عفونت ویروسی باشید. هنگامی که شما بیمار هستید، آجیل ها می توانند رشد ویروسها در بدن را تشویق کنند.

آنها حاوی اسید آمینه ای به نام آرژنین در سطح بالایی هستند از این رو حملات ویروس های تبخال مانند را افزایش می دهند و باعث رشد بیشتر عفونت های ویروسی می شود.

اگر شما در حال تلاش برای بهبود یافتن از یک عفونت ویروسی هستید، از خوردن آجیل غنی از آرژنین خودداری فرمایید. شما می توانید با مصرف کینوا و تاثیر آن، که حاوی اسید آمینه اساسی به نام لیزین است و با کاهش مصرف آجیل ها که حاوی آرژنین هستند، از بدن خود به صورت طبیعی در برابر ویروس ها دفاع کنید. کینوا سرشار از اسید آمینه لیزین است که می تواند جایگزین مناسبی به جای آجیل باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *