آثار شگفت انگیز کافئین بر بدن

مطلب را به اشتراک بگذارید

آثار شگفت انگیز کافئین بر بدن

کافئین اگر به مقدار مناسب مصرف شود، تأثیرات شگفت انگیز بسیاری بر بدن می گذارد و مزایای زیادی به ارمغان می آورد.مصرف قهوه به ویژه برای دارندگان گروه خون A سودمند است.

دارندگان سایر گروه های خونی می بایست حدالامکان از مصرف قهوه خودداری نمایند.

البته توجه داشته باشید که چای سیاه برای هیچ کس سودمند نیست اما چای سبر که دارای کمترین کافئین در بین چای هاست، برای همه ی افراد سودمند است.

در این مقاله به این مزایا می پردازیم.

تقویت حافظه

به گفته محققان در دانشگاه جانز هاپکینز، کافئین به تقویت حافظه تا حداقل ۲۴ ساعت کمک می کند.

بهبود چرت زدن

تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند چرتی فوق العاده برای فرد به ارمغان آورد.

فعل و انفعال بین کافئین و آدنوزین، یک ترکیب شیمیایی ایجاد می کند که باعث می شود فرد احساس خواب آلودگی کند.

آدنوزین توسط مغز تولید می شود.

بیشترین اثر کافئین تا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف آن است. و پس از آن، موجب افزایش انرژی می شود. و در این زمان میزان آدنوزین، که ماده ای خواب آور است، به شدت کاهش یافته و فرد احساس هشیاری و سرحالی می کند.

بهبود ورزش

کافئین، با افزایش انرژی باعث می شود که حرکات ورزشی را راحت تر انجام دهید. همچنین مصرف کافئین قبل از ورزش به چربی سوزی کمک می کند.

کاهش اختلالات نعوظ

محققان دانشگاه مرکز علوم بهداشت تگزاس کشف کرده اند افرادی که بین ۸۵ تا ۱۷۰ میلی گرم کافئین، و یا تقریباً ۱-۲ فنجان قهوه در روز مصرف می کنند، به احتمال ۴۲ درصد کمتر به اختلالات نعوظ دچار می شوند.

به گفته دانشمندان، کافئین موجب استراحت شریان ها و عضلات خاص در اندام های تناسلی شده، که به افزایش جریان خون به این نقاط کمک می کند.

در حالی که کافئین تأثیرات سودمند بسیاری بر بدن دارد، ولی باید دقت کنید که بیش از ۴۰۰ میلی گرم در روز، که اساساً معادل چهار فنجان قهوه است، مصرف نکنید. مصرف بیش از حد کافئین موجب تپش قلب، تحریک پذیری، درد معده، اضطراب و… می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *