مواردی که تنها افرادی که بیماری مثانه دارند درک می کنند

مطلب را به اشتراک بگذارید

اگر جزو کسانی هستید که بی اختیار ادرار می کنید و کنترل ندارید ۴ مورد زیر در موردتان صدق می کند:

بی اختیاری ادرار:

دلیل این که نمی توانید موقعی که ادرار دارید کنترل کنید ضعیف شدن عضلات مثانه می باشد . ممکن است بعد از زایمان این اتفاق بیفتد اما بلند کردن اجسام سنگین، سرفه مزمن، چاقی، یائسگی، یا یبوست می تواند تاثیر گذار باشد.

خندیدن :

خندیدن، سرفه کردن، پریدن، دویدن، یا هر چیزی که به  عضلات شکم فشار وارد کندمی تواند باعث شود به مثانه فشار وارد شود ومنجر به نشت ادرارشود. گاهی اوقات استرس نیز موجب بی اختیاری می شود و در واقع، هیچ چیز خنده دار در مورد آن وجود ندارد.

احساس می کنید دائماً باید به دستشویی بروید: 
زمانی که فعالیتتان زیاد شود به مثانه فشار وارد می شود و دائماً باید به دستشویی بروید همچنین ممکن است در قسمت کشاله ران احساس سنگینی یا درد بکنید.
 
برای مقاربت مشکل پیدا می کنید:

تصور اینکه زمان مراقبت ممکن است بخواهید ادرار کنید بسیار زجر آور است و پرولپس مثانه باعث می شود زمان مراقبت درد داشته باشید. 

تمرین کنترل ادرار:
ریلکس بودن بسیار مهم است ٬همچنین تمریناتی وجود دارد که بتوانید ادرار خود را کنترل کنید. زمانی که می خواهید ادرار کنید عضلات و ماهیچه های کف لگن را به مدت چند ثانیه سفت و دوباره رها کنید. اگر مرتباً این عمل را انجام دهید بی اختیاری کمتر می شود در غیر اینصورت دوباره به حالت اول باز می گردید. 
اگر بی اختیاری ادرار شدید باشد نیاز دارید از پوشک استفاده کنید:

بسیاری از خانم ها از بازگو کردن مشکل بی اختیاری ادرار حتی نزد پزشک خجالت می کشند چون تصور می کنند که باید از پوشک بزرگسالان استفاده کنند در حالیکه می توانند از پد یکبار مصرف و یا لباس زیر ساخته شده از پارچه های ضد آب استفاده کنند. 

عمل جراحی:

جراحی مثانه یکی از موفق ترین عمل جراحی ها می باشد که از طریق قرار دادن لوله نازک در مجاری ادرار انجام می شود که ادرار را از طریق این لوله به خارج از مثانه هدایت می کند. 

احساس خشکی به خصوص در دهان:
داروهایی هستند که به بی اختیاری ادرار کمک می کنند و باعث می شوند عضلات مثانه به درستی کار کنند بنابراین دیگر نگران نخواهید بود که باید به دستشویی بروید این داروها باعث خشک شدن دهان می شود. 
دستگاه ضربان ساز:
پزشک می تواند یک دستگاه ضربان ساز در زیر پوست باسن قرار دهد . تکانه های الکتریکی از اعصاب به ستون فقرات منتقل می شوند و هر وقت فرد ادرار دارد به صورت ضربان هشدار می دهد و فرد زمان دستشویی رفتن را می تواند بداند.  

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *