پیشگیری از سنگ کلیه با چای سبز

مطلب را به اشتراک بگذارید

نوشیدن چای سبز باعث جلوگیری از درد سنگ کلیه می شود. در واقع چای سبز از بوجود آمدن سنگ در کلیه جلوگیری می کند. 
افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند حدود ۵٪ از جمعیت جهان را در بر می گیرند. 
زمانی که غلظت های غیر طبیعی بالای مواد معدنی مانند کلسیم در دستگاه اداری تجمع می یابد به شکل سنگ شده و بسیار دردناک است. 
اکثر سنگ های کلیه حاوی کلسیم می باشند و مطالعات نشان داده است نوشیدن چای سبز باعث می شود شکل کلسیم تغییر پیدا کند و در کلیه جمع نشود. 
سنگ های کوچکتر بدون آنکه دردناک باشند از طریق ادرار دفع می شوند.
نتایج تحقیقات نشان می دهد هر چقدر میزان مصرف چای سبز افزایش یابد اندازه سنگ ها کوچکترمی شود و هر چقدر سنگ کوچکتر باشد شکستن و دفع آن آسان ترمی شود. 
نوشیدن چای سبز باعث می شود مواد بدن رقیق شود و مانع از تولید سنگ کلیه شود به همین علت پیشنهاد می شود نوشیدنی بخصوص چای سبز مصرف شود تا از تشکیل سنگ در کلیه جلوگیری شود. 
افرادی که در خانواده شان سابقه سنگ کلیه وجود دارد باید سعی کنند مایعات بیشتری مصرف کنند و از خوردن مواد غذایی حاوی کلسیم تا حدی پرهیز کنند ولی فراموش نشود که در کنار مایعات، چای سبز به رقیق شدن مواد کمک کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *