چه اتفاقی می افتد هنگامی که سطح کلسیم در بدن کاهش می یابد؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

 Hypocalcemia، که معمولاً به عنوان کمبود کلسیم شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که سطح کلسیم در خون کم است. کمبود طولانی مدت کلسیم می تواند منجر به آسیب های دندانی، آب مروارید، تغییرات در مغز و پوکی استخوان شود، که باعث می شود استخوان ها شکننده شوند. عوارض هیپوکلسمی می تواند تهدید کننده حیات باشد، و اگر درمان نشود در نهایت منجر به مرگ می شود. کمبود کلسیم ممکن است علائم اولیه نداشته باشد. برای جلوگیری از عوارض، اگر فردی از علائم ذکر شده در زیر مطلع شود، باید تشخیص و درمان سریع را دنبال کند.

  • مشکلات عضلانی: درد عضلات، گرفتگی و اسپاسم، اولین نشانه های کمبود کلسیم هستند. کمبود کلسیم همچنین باعث ایجاد بی حسی و سوزش در دست ها، بازوها، پاها و اطراف دهان می شود.
  • خستگی شدید: سطح پایین کلسیم می تواند باعث بی خوابی یا خواب آلودگی شود که این شرایط باعث کمبود انرژی نیز می شود. خستگی همراه با کمبود کلسیم همچنین می تواند موجب سرگیجه و سر گردانی شود، که باعث عدم تمرکز، فراموشی و سردرگمی می شود.
  • پوکی استخوان: کمبود کلسیم می تواند به پوکی استخوان منجر شود. پوکی استخوان باعث می شود که استخوان ها نازک تر و حساس تر به شکستگی باشند. هنگامی که سطح کلی کلسیم کم باشد، بدن می تواند استخوان ها را شکننده کنند. سالها طول می کشد تا استخوان ها تراکم خود را از دست بدهند، و هم چنین کمبود کلسیم نیز طول می کشد تا باعث مشکلات جدی شود اما باید حتماً از آن جلوگیری کرد.
  • مشکلات دندان: کمبود کلسیم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از جمله ریشه های ضعیف، لثه های تحریک شده، دندان های شکننده و پوسیدگی دندان شود.

بر اساس گزارشات سال ۲۰۱۳ منتشر شده در مجله تغذیه آمریکا، جمعیت های زیر احتمالاً کمبود کلسیم دارند: افراد مسن، نوجوانان و افرادی که اضافه وزن دارند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *