آیا هویج می تواند باعث ایجاد آلرژی شود؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

هر فردی می تواند تقریباً به هر نوع غذایی حساسیت داشته باشد. در حالی که هویج یک ماده غذایی مغذی و سرشار از بتا کاروتن است اما، می تواند واکنش های آلرژیک خطرناکی ایجاد کند. اگر فرد حساسیت شدید به هویج داشته باشد، واکنش ممکن است جدی باشد، به خصوص اگر از نوع خام مصرف کرده باشد. هر فردی که از آلرژی غذایی رنج می برد باید با پزشک مشورت کند تا بهترین شیوه درمان را دنبال کند.

علائم: فرد مبتلا به این آلرژی ممکن است پس از خوردن هویج خام، متوجه علائم شود. هویج پخته شده باعث ایجاد واکنش های جزئی تر می شود، زیرا فرایند پخت و پز باعث کاهش آلرژن ها می شود. علائم معمولاً عبارتند از: زخم زبان، دهان، لب ها، گوش ها و یا گلو، تورم در ناحیه دهان، احساس خارش در گلو. گاهی اوقات، علائم ممکن است شدید باشند و نیاز به درمان داشته باشند. مثل مشکلات تنفسی، پوست متورم شده، سرفه، گلو درد، عطسه کردن، آبریزش بینی، احساس تنگی در قفسه سینه.

در موارد نادر، آنافیلاکسی (نوعی واکنش آلرژیک که باعث مرگ می شود) ممکن است رخ دهد. این واکنش آلرژیک تهدید کننده باعث می شود که به بدن شوک وارد شود.

درمان: بهترین درمان برای آلرژی هویج این است که از تماس با سبزیجات اجتناب کنید. پزشکان ممکن است مصرف آنتی هیستامین ها برای کنترل علائم واکنش های آلرژیک را توصیه کنند. اگر فرد مبتلا به آلرژی هویج علائم آنافیلاکسی داشته باشد، نیاز به درمان فوری دارند که این درمان ها شامل موارد زیر است: آنتی هیستامین ها و استروئید ها، داروهایی که راه های هوایی را باز می کنند و تنفس را تسهیل می کنند، اپینفرین و اکسیژن.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *