دیابت در دارندگان گروه خون O

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با دیابت با علم گروه خونی” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص دیابت و ارتباط آن با گروه خون بپردازید. 

مسیر به سوی دیابت در افراد دارنده گروه خون O از کم تحملی بدن آنها نسبت به کربوهیدرات ها آغاز می شود. این مشکل می تواند باعث مقاومت به انسولین، بی نظمی کارکرد تیروئید، اختلال در متابولیسم و تری گلیسرید بالا شود. اساس ژنتیک شما از شکارچیان بوده و سلامت شما در داشتن توده ماهیچه ای با فعالیت بالا و چربی پایین بدن می باشد.

برای افراد دارنده گروه خون O مقاومت به انسولین نتیجه مصرف لکتین های انسولین مانند می باشد که به کانال های دریافت کننده انسولین بدن چسبیده و مانع از دریافت انسولین ترشح شده می شود. این مسئله باعث متوقف شدن چربی سوزی در بدن شده و در نتیجه ذخیره چربی بیشتر از کالری مصرف شده، است. افراد دارنده گروه خون O مخصوصاً نسبت به لکتین های انسولین مانند موجود در غلات و حبوبات حساس تر هستند.

هنگامی که رژیم غذایی شما به جای پروتئین های سودمند از غذاهای مضر تشکیل شده باشد، باعث اضافه وزن می شود، و مشکلاتی در سوخت و ساز قند در بدن ایجاد می کند. مقاومت به انسولین همچنین در شکستن تری گلسرید در بدن اختلال ایجاد کرده و باعث جمع شدن آب اضافی ما بین سلول ها شده و باعث ورم در بدن می گردد.

مقاومت به انسولین در افراد دارنده گروه خون O معمولاً با مشکلات تیروئید همراه است. شما طبیعتا میزان هورمون تیروئید کمی دارید و این شما را نسبت به کم کاری تیروئید آسیب پذیر میکند، و مقاومت به انسولین میتواند باعث کم شدن هر چه بیشتر ترشح این هورمون شود.

رژیم غذایی ویژه گروه خون O برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و کنترل آن به روشی طراحی گشته که تمام احتیاجات تغذیه ای بدن را تأمین کرده و سلامت شما را تضمین میکند.

غذاهای موثر در کاهش و افزایش وزن در دارندگان گروه خون O مبتلا به دیابت

کم کردن وزن

اضافه وزن

غذا

عملکرد

غذا

عملکرد

گوشت قرمز

متابولیسم را بالا برده و باعث تشکیل ماهیچه ها می شود.

گندم

باعث مقاومت به

انسولین می شود.

گردو

سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.

ذرت

باعث مقاومت به انسولین میشود.

بروکلی و اسفناج

سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

لبنیات

به سختی هضم می شود.

جلبک دریایی، غذاهای دریایی مجاز، نمک دریایی

فرآیند تولید هورمون غده تیروئید را بالا می برد.

انواع عدس

باعث مقاومت به انسولین و جذب زیاد کالری توسط بدن می گردد.

آلو و آناناس

سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.

گل کلم

باعث اخلال در عملکرد هورمون تیروئید می گردد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *