ارتباط مستقیم غذا با امراض قلبی و دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

 تحقیقات نشان می دهند تقریباً نیمی از تمام مرگ و میر در جهان ناشی از بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ است که به علت رژیم های غذایی نامناسب ایجاد می شوند. طبق مطالعات در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۵ درصد از مرگ و میرها ناشی از بیماری های کاردیومتابولیک (نوعی اختلال در عضله قلب) که شامل انواع بیماری های قلبی، سکته قلبی و حتی دیابت نوع ۲ می شود، مربوط به غذاهایی بود که مردم مصرف می کردند. محققان دریافتند که در سال ۲۰۱۲ فقط بیش از ۷۰۰،۰۰۰ نفر در اثر بیماری های قلبی و متابولیکی جان خود را از دست دادند. تعداد زیادی از مرگ و میر ناشی از عدم دریافت کافی غذاهای سالم و مواد مغذی خاص بود. محققان تحلیل خود را بر روی ۱۰ گروه غذایی و مواد مغذی متمرکز کردند که شامل: میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه های روغنی، دانه های کامل، گوشت قرمز فرآوری نشده، گوشت فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین شده، چربی های اشباع نشده، چربی های امگا ۳ از غذاهای دریایی و نمک.

نمک دریا کم سدیم و یددار:

محققان برای هر ماده غذایی مقدار “مصرف مطلوب” را شناسایی کردند. به طور کلی، بیشترین تعداد مرگ و میر مربوط به مصرف سدیم زیاد؛ به عبارت دیگر خوردن نمک زیاد بود. محققان دریافتند که حدود ۶۶،۵۰۰ مرگ و میر قلبی در سال ۲۰۱۲ با افزایش مصرف سدیم ارتباط داشت. به همین دلیل توصیه می شود از نمک دریا کم سدیم یددار استفاده شود.

تخم کتان، منبع غنی امگا ۳:

عدم مصرف کافی آجیل و دانه ها، دومین عامل مرگ و میر یعنی حدود ۵۹،۰۰۰ و پس از آن عدم مصرف گوشت فراوری شده (۵۸،۰۰۰) مرگ و میر را نشان داد. هم چنین تعداد مرگ و میر ناشی از عدم مصرف امگا ۳، سبزیجات و میوه ها به ترتیب، ۵۵،۰۰۰ و ۵۳،۰۰۰ و ۵۲،۵۰۰ مرگ و میر اعلام شد. یکی از منابع غنی امگا ۳ دانه کتان می باشد که یکی از مواد مغذی در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی است.

 تعداد بیشتری از مرگ و میر در افراد جوان تر در مقایسه با سالمندان رخ می دهد و این امر به عوامل مختلف رژیم غذایی مربوط می شود. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *