آیا نمک دریا دارای ید است ؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا نمک دریا دارای ید است ؟

استفاده بیشتر مردم از نمک دریایی به دلیل داشتن بافت و طعم منحصر به فرد و داشتن مواد طبیعی موجود در آن است. اگرچه نمک دریایی حاوی مواد مغذی بیشتری از نمک معمولی است اما این دلیل بر استفاده بیشتر آن نمی شود.

اگر به دنبال ید بیشتری در رژیم غذایی خود هستید از نمک دریایی یددار استفاده کنید. با توجه به بیانیه انجمن قلب آمریکا نمک دریایی حاوی ید بیشتری از نمک معمولی است. نمک معمولی به این دلیل ید بیشتری دارد چون در طول پردازش به آن ید اضافه می کنند.

اگر شما ترجیح می دهید بافت و طعم قوی تری از نمک داشته باشید و ید کافی را نیز دریافت کنید از نمک دریایی یددار استفاده کنید.

تعیین مقدار دقیق ید در نمک دریایی مشکل است. بسیاری از نمک های یددار در یک چهارم قاشق چایخوری ۷۱ میکروگرم است.
طبق تحقیقات آکادمی رژیم های غذای، در یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریایی ۴۰۰ تا ۵۹۰ میلی گرم سدیم وجود دارد. انجمن قلب آمریکا مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم روزانه را توصیه می کنند.

پاکسازی بدن با نمک دریایی

اولین گام برای استفاده از نمک دریایی، شناسایی تفاوت نمک دریایی با نمک معمولی است. نمک دریایی تصفیه شده و حاوی مواد معدنی ضروری طبیعی است.

کارخانه تولید نمک معمولی با استفاده از ظروف فلزی بزرگ، فرآیند تصفیه را انجام می دهند. لذا فقط نمک دریایی می تواند انگل موجود در بدن انسان را از بین ببرد.
رشد انگل در داخل بدن انسان می تواند بدون اینکه آشکار شود، وجود داشته باشد. رشد انگل در بدن انسان جزو ۱۰ بیماری پیشرفته جهان است.

مواد ساخته شده داخل روده موقعیت خوبی برای رشد انگل های ناخواسته است. بسیار مهم است که مواد ناخواسته جمع آوری شده در روده بزرگ را از بین ببرید.

راحترین راه برای از بین بردن مواد ناخواسته روده بزرگ، روش پاکسازی با نمک دریایی است.

روش پاکسازی به این شکل است که ۲ قاشق چایخوری نمک دریایی را با یک لیتر آب آشامیدنی مخلوط کنید و در عرض چند ساعت این مخلوط شروع به پاکسازی روده شما می کند.

قبل از استفاده از این دستور حتما با پزشک تغذیه خود مشورت کنید یا حتماً از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

خواص نمک دریایی

بهبود اختلالات پوستی

مواد معدنی موجود در نمک دریایی برای تسکین و التیام پوست بسیار مفید است. حمام نمک دریایی، پوست بدن را شفاف می کند.

پس از حمام نمک، پوست را با کرم های مرطوب کننده، ماساژ دهید. نمک دریایی نوعی لایه بردار طبیعی است.

برای درست کردن این ماسک، یک فنجان نمک دریایی را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا بلورهای نمک به هم نچسبند. برای استفاده از این ماسک، بعد از حمام کردن ماسک را روی پوست مرطوب خود قرار دهید.

ترویج سلامت سلول های بدن

نمک دریایی شامل ۹۲ ماده معدنی است، که ۲۴ مورد آن برای حفظ سلامت بدن ضروری است. کمبود این مواد معدنی می تواند عواقب وخیمی برای سلول های بدن داشته باشد.

برخلاف نمک معمولی، نمک دریایی این اجازه را به مایعات بدن می دهد تا به راحتی از رگ های خونی و کلیه ها عبور کند.

اگر سطح سدیم کلرید در خون بیش از حد بالا برود، این مایع توسط بافت ها جذب می شود و برای از بین بردن آن به سمت کلیه ها حرکت می کند.

نمک معمولی این تبادلات را نمی تواند به راحتی انجام دهد در نتیجه این مایعات در مفاصل جمع می شود و مشکلات کلیوی را نیز بروز می دهد.
نمک دریایی نوعی اسکراپ صورت است. نمک دریایی لایه بردار سلول های پوست قدیمی است و این عمل برای داشتن پوستی نرم کمک می کند.

نمک دریایی نه تنها لایه بردار پوست است، بلکه می تواند اختلالات پوستی را نیز کاهش دهد از جمله اگزما و پسوریازیس.

نمک دریایی گردش خون پوست را افزایش می دهد و این باعث رشد سلول های جدید پوست می شود. با توجه به مجله بین المللی پوست، حضور سولفات منیزیم در نمک دریایی، باعث تحریک کبد انسان و خارج شدن سموم از بدن می شود. این سم زدایی به مبارزه با عفونت و بیماری ها می پردازد.

نمک دریایی شامل مواد معدنی و مغذی خاصی است که برای پوست مفید است. حمام نمک دریایی برای تسکین پوست خشک و تحریک پوست، بسیار مفید است.

یک اسکراپ نمک دریایی می تواند حس آرامش و اعصاب شما را تقویت کند. نمک دریایی سرشار از برومید است.

بسیاری از مواد معدنی موجود در نمک دریایی برای پوست زیبا، سالم و بسیار مفید است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *