بهترین خواص سبوس جو دو سر

خواص-سبوس-جو-دو-سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره بهترین خواص سبوس جو دو سر بیشتر بدانیم.

با ما همراه باشید.

بهترین خواص سبوس جو دو سر 

سبوس جو دو سر (Oat Bran) پوسته خارجی دانه جو دو سر است که منبع غنی از فیبر خوراکی، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، ویتامینE ،K ،B1 ،B2، B6، ریبوفلاوین و فولات میباشد. بهترین خواص سبوس جو دو سر، مواد مغذی و مزایای آن را برای سلامت بدن در این مطلب ارائه می کنیم.

یکی از بهترین و مهم ترین خواص سبوس جو دو سر داشتن فیبر است:

یک فنجان سبوس جو دو سر پخته شده حاوی ۵٫۷ گرم فیبر می باشد. وزارت کشاورزی فدرال توصیه می کند که بزرگسالان روزانه ۲۵ گرم فیبر مصرف کنند. چرا که فیبر یک ماده مغذی است که به شما کمک می کند احساس سیری داشته باشید و بتوانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید. فیبر هم چنین باعث کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به یبوست و هموروئید می شود. فیبر همچنین فشار خون و التهاب را کاهش می دهد که می تواند بر سلامت قلب تأثیر مثبت داشته باشد. میزان قند خون را کاهش می دهد که این امر از ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند.

پروتئین:

سبوس جو دو سر حاوی میزان بالایی از پروتئین می باشد. پروتئین برای سلول های بدن مفید است و سلول ها را بازسازی می کند و برای رشد و پیشرفت سالم جنین، دوران کودکی و نوجوانی ضروری است. هنگامی که پروتئین مصرف می کنید، بدن شما آن را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند.

بدن شما می تواند برخی از اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را تولید کند، اما بسیاری از اسید آمینه های دیگر که اسید آمینه ضروری هستند، بدن شما قادر به تولید آن ها نیست و شما باید آن ها را از طریق غذا دریافت کنید. به همین دلیل مصرف سبوس جو دو سر در رژیم غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از این اسید آمینه های ضروری، فنیل آلانین است و جزو بهترین خواص سبوس است.

فنیل آلانین نقش مهمی در سلامت اعصاب و عملکرد تیروئید دارد. سبوس جو دو سر غنی از فنیل آلانین است. کمبود فنیل آلانین می تواند حالت سردرگمی، کمبود انرژی و بی اشتهایی ایجاد کند.

خواص سبوس جو دو سر

سلنیوم:

یک فنجان سبوس جو دو سر حاوی ۳۱ درصد از سلنیوم مورد نیاز روزانه بزرگسالان می باشد. مصرف سلنیوم همراه با پروتئین برای تولید سلنوپروتئین مفید است و از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد. سلنوپروتئین ها همچنین به عملکرد تیروئید و ایمنی بدن کمک می کنند.

از بهترین خواص سبوس جو دو سر، درمان انواع ناراحتی های دستگاه گوارشی است:

مزیت اصلی سبوس جو دو سر، درمان انواع ناراحتی های دستگاه گوارش است. از آنجا که سبوس جو دو سر سرشار از فیبر محلول است بنابراین باعث ایجاد نرمی در روده می شود و کمک می کند تا حرکت مواد در آن به راحتی صورت پذیرد و باعث خروج سموم از سیستم گوارشی نیز می گردد.

پیشگیری و بهبود ورم مفاصل:

از آنجا که سبوس جو دو سر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، در پیشگیری و بهبود ورم مفاصل کمک می کند.

مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک:

غله سبوس جو دو سر حاوی گلوتن نمی باشد، بنابراین غذایی سالم و بی ضرر برای افراد مبتلا به سلیاک و افرادی است که به گلوتن موجود در گندم حساسیت داشته و در هضم آن با مشکل روبرو هستند.

پیشگیری و درمان انواع بیماریهای قلبی:

این غله در کنترل سطح کلسترول خون و کاهش کلسترول بد که برای قلب مضر است، تأثیر بسزایی دارد. میزان زیاد کلسترول می تواند منجر به گرفتگی شریان ها، بالا رفتن میزان فشار خون و ایجاد بیماری های قلبی و در نتیجه حمله قلبی یا سکته مغزی شود. از این رو، سبوس جو دو سر در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی تأثیر فراوانی دارد.

درمان دیابت:

فیبر محلول این غله از نوع بتا گلوکان است که به افراد دیابتی در تنظیم گلوکز خونشان کمک می کند. این نوع فیبر باعث می شود تا هضم نشاسته به صورت آرام انجام شود و عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون که پس از خوردن غذا در این بیماران ایجاد می شود، کاهش یابد.

طبق مطالعه ای در “مجله انجمن تغذیه آمریکا” یکی از خاصیت های بسیار مهم سبوس جو دو سر، توانایی آن در تنظیم میزان قند خون پس از صرف غذا می باشد.

سبوس جو دو سر از طریق کاهش هضم کربوهیدرات ها، باعث تنظیم سطح قند خون می شود. همچنین سطح قند خون را با افزایش حساسیت به انسولین بهبود می بخشد و کاهش می دهد.

 

خرید-سبوس-جو-دو-سر-OAB

 

جهت خرید و مشاهده قیمت سبوس جو دو سر درجه یک OAB کلیک کنید.

از دیگر و بهترین خواص سبوس جو دو سر کاهش وزن است:

اگر به فکر کاهش وزن هستید، سبوس جو دو سر یکی از بهترین گزینه ها می باشد! و بهترین خواص آن بشمار می رود.

به گفته Slavin J.L ، استاد و متخصص تغذیه در دانشگاه مینه سوتا، فیبر از طریق جذب آب توسط روده، باعث کاهش وزن می شود و به شما کمک می کند تا دیرتر احساس گرسنگی کنید. فیبر همچنین هضم مواد غذایی را به تأخیر می اندازد و به این ترتیب برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید داشت!

جلوگیری از یبوست:

فیبر موجود در سبوس جو دو سر می تواند با افزایش حجم مدفوع از بروز یبوست جلوگیری کند. با اضافه کردن سبوس جو دو سر به غذا و تنقلات و نوشیدن زیاد مایعات می تواند با ایجاد تحرک و انعطاف در روده ها، عمل دفع را بهبود بخشیده و از ابتلا به یبوست نیز جلوگیری نماید.

از بهترین خواص سبوس جو دو سر جلوگیری از انواع سرطان هاست:

از دیگر فواید مهم سبوس جو دو سر، خواص ضد سرطانی آن است که به دلیل وجود مقادیر بالای فیبر غذایی در آن است. فیبرهای غذایی با سلول های سرطانی مقابله کرده و میزان مسمومیت آنها را می کاهند و به بدن کمک می کنند تا با انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ مقابله کنند.

پوست و زیبایی:

از آنجا که سبوس جو دو سر غنی از آنتی اکسیدان ها است، به شما کمک می کند تا پوستی لطیف و شفاف داشته باشید. روی، آهن و ویتامین E موجود در این غله باعث تحریک سلول ها در جهت تولید کلاژن و الاستین و مانع پیری و چین و چروک صورت می گردند. این مواد دارای بهترین خواص آنتی اکسیدانی اند که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و فرایند پیری را به تعویق می اندازند. ماسک های صورت تهیه شده از این غله خواص پاک کنندگی بالایی دارند و باعث شادابی و جوانی پوست می شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *