کالری سوزی با ۱۲ نوع ورزش

کالری سوزی با 12 نوع ورزش

مطلب را به اشتراک بگذارید

همه دوست دارند در کمترین زمان ممکن، بیشترین میزان کالری را بسوزانند. بنابراین  دانستن اینکه میزان کالری سوزی ناشی از هر ورزشی چه مقدار است، بسیار ضروری است. در اینجا به ۱۲ نوع فعالیت ورزشی و میزان کالری سوزی آنها می پردازیم. البته بهتر است قبل از انجام این ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید.
به یاد داشته باشید قبل از ورزش کردن، حرکات کششی انجام دهید و بدنتان را گرم کنید.

۱- دویدن

دویدن موجب سوزاندن ۴۵۰ کالری در ۳۰ دقیقه گشته و یک تمرین قلبی-تنفسی فوق العاده است. دویدن موجب به حداکثر رساندن قدرت و استقامت پاها می شود اما فایده آن برای بالا تنه کمتر است. قبل از دویدن، بدنتان را کاملاً گرم کنید. کفش های مناسب بپوشید و برای جلوگیری از صدمه دیدن، با سرعت متعادل بدوید. 

۲- صخره نوردی

در صخره نوردی، برای رسیدن از صخره و یا سنگی به صخره و یا سنگی دیگر، به جرقه هایی سریع از انرژی نیاز است. صخره نوردی تاثیر زیادی بر روی سلامت قلب ندارد اما موجب افزایش قدرت، استقامت و انعطاف پذیری فرد می شود. بدن با هر نیم ساعت صخره نوردی، ۳۷۱ کالری می سوزاند.

۳- شنا

شنا کردن نرمشی مناسب برای کل بدن است. بسته به نوع حرکت شنا، شنا کردن برای نیم ساعت موجب سوزاندن ۳۶۰ کالری می شود. البته شنا کردن با حالت صحیح برای نیم ساعت برای اکثر افراد دشوار است. بنابراین بهترین روش برای شنا کردن این است که دو بار طول استخر را شنا کنید، کمی نفس تازه کنید و سپس همین کار را تکرار کنید. 

۴- دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ورزشی مناسب است که در آن نیازی به تحمل وزن فرد توسط بدن او نیست. بسته به میزان سرعت، دوچرخه سواری موجب سوزاندن ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری در نیم ساعت می شود. دوچرخه سواری یک تمرین قلبی-تنفسی فوق العاده است و موجب تقویت ماهیچه های ران و ساق پا می شود. اما فایده زیادی برای بالا تنه ندارد. 

۵- مشت زنی

مشت زنی و یا همان بوکس موجب سوزاندن ۳۲۴ کالری در هر نیم ساعت می شود. این ورزش، آمادگی قلبی-تنفسی و استقامت عضلانی را به حداکثر می رساند. سعی کنید حریفی را برای مشت زنی انتخاب کنید که قوی تر از شما نباشد، بلکه هم سطح شما باشد تا بدین گونه سریع شکست نخورید و برای مدت بیشتری مشت زنی و کالری سوزی کنید.

۶- راکت بال

این ورزش شبیه ورزش اسکواش است و موجب سوزاندن ۳۰۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه می گردد. ورزش راکت بال یک تمرین قلبی-تنفسی فوق العاده است و موجب افزایش قدرت و استقامت در پایین تنه و گسترش انعطاف پذیری در نیم تنه (کمر و شکم) می گردد. دقت داشته باشید برای جلوگیری از صدمه، قبل از انجام این ورزش بدنتان را گرم کنید.

۷- بسکتبال

این ورزش موجب سوزاندن ۲۸۸ کالری در طی ۳۰ دقیقه می گردد و برای سلامت قلبی-تنفسی فرد بسیار مفید است. بعلاوه این ورزش موجب گسترش انعطاف پذیری و استقامت فرد می گردد. حتماً می بایست قبل از انجام این ورزش بدن را گرم کنید زیرا پیچ و تاب و چرخش های ناگهانی در این ورزش می توانند برای افرادی که آمادگی جسمانی ندارند ، بسیار خطرناک باشند.

۸- پاروزنی یا روئینگ (نوعی قایقرانی)

این ورزش موجب سوزاندن ۲۸۸ کالری در طی نیم ساعت می گردد و برای دفع انرژی اضافه بسیار موثر است. این ورزش موجب افزایش استقامت و قدرت و همچنین ساخت ماهیچه در شانه ها ، ران ها و عضلات دو سر بازویی می شود. رمز موفقیت این ورزش در استفاده از تکنیک درست، یعنی هماهنگی بین پاها، کمر و بازوان است. راندن کایاک (Kayaking) و یا کانو (canoeing) که هر دو نوعی قایق هستند، نیز موجب سوزاندن ۱۷۰ کالری در طی ۳۰ دقیقه می گردد.

۹- تنیس

این ورزش خواستار سرعت، چابکی، قدرت و زمان واکنش مناسب است. این ورزش موجب سوزاندن ۲۵۰ تا ۳۰۰ کالری در نیم ساعت می گردد. انجام این ورزش، فرصتی مناسب برای سوزاندن کالری های اضافه و گسترش سلامت قلبی-تنفسی فرد است. برای جلوگیری از صدمه به قوزک پا، هنگام انجام این ورزش، کفش مناسب بپوشید. 

۱۰- اسکی روی برف

ورزش در برف موجب افزایش متابولیسم می شود. اسکی بر روی برف نیز موجب سوزاندن ۲۷۰ کالری در هر نیم ساعت می شود. اسکی در مسیر های متفاوت بهتر است زیرا می توانید بین هر مسیر کمی استراحت کنید.
 

۱۱- اسکی روی یخ

اسکی روی یخ مانند دویدن بسیار مفید است و حتی فشار کمتری بر روی مفاصل ایجاد می کند. این ورزش موجب سوزاندن ۲۵۲ کالری در هر نیم ساعت می شود. اسکی ورزشی مناسب برای تقویت ماهیچه ران ها، ساق پاها، همسترینگ و باسن است. پیچ و تاب و چرخش ناشی از این ورزش نیز برای تقویت ماهیچه های شکم بسیار موثر است. نگهداشتن دست ها به سمت بیرون در هنگام انجام این ورزش موجب حفظ تعادل و تقویت عضلات دلتوئیدی، عضلات دوسر و سه سر می شود. 

۱۲- رقصیدن

رقصیدن نوعی فعالیت ورزشی مانند ایروبیک است و موجب سوزاندن ۱۸۰ کالری در هر نیم ساعت می شود. رقصیدن موجب گسترش انعطاف پذیری و افزایش قدرت و استقامت نیز می شود. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *