چگونه در ۱۴ روز،سالم تر شویم

چگونه در 14 روز،سالم تر شویم

مطلب را به اشتراک بگذارید

چگونه در ۱۴ روز،سالم تر شویم

سالم زیستن، همیشه یکی از دغدغه های انسان بوده است. زندگی در مناطق صنعتی و بزرگ، انسان را مجبور به فکر کردن درباره سلامتی، بقا و زندگی عاری از بیماری ها وا داشته است. افزایش سن، کاهش انعطاف بدن نیز، از عوامل دیگری است که انسان با ان دست و پنجه نرم می کند. در زیر راهکار هایی، برای شاد زیستن و سالم بودن، ارائه می شوند، البته باید توجه داشت که بهتر است این راهکار ها را تا مدت زمان طولانی ادامه داد، نه برای مدتی محدود.

۱-قید ماشین را بزنید!

سعی کنید برای رفتن به خرید، دانشگاه، محل کار و… به جای استفاده از اتومبیل، پیاده بروید و یا تا حد امکان، وقت کمتری را برای رانندگی بگذارید و بیشتر پیاده روی کنید. این کار باعث کاهش وزن، کاهش اضطراب و افزایش روحیه می شود.

۲-ورزش کنید

سعی کنید برنامه ورزشی مداوم داشته باشید و حداقل ۳ روز در هفته را به ورزش کردن اختصاص دهید. زمان پیشنهاد شده به بزرگسالان برای ورزش کردن، حدود ۳ ساعت در هفته است. این برنامه می تواند شامل ورزش قدرتی، پیاده روی، زومبا، هوازی و یا ورزش های دیگر باشد. متناسب با کشش، سن، سابقه ورزشی، علاقه، جنسیت و وزن، این برنامه از فردی به فرد دیگر تغییر می کند. بعد از پایان ورزش، نوشتن گزارش و مقایسه آن با گزارشات قبلی، به فرد انگیزه بیشتری برای ادامه ورزش خواهد داد.

۳-رژیم غذایی خود را تغییر دهید

سبزیجات، خشکبار و میوه زیاد بخورید و هرچقدر می توانید از غذا های آماده و فست فود بپرهیزید. صرفاً زمانی که گرسنه هستید، غذا میل کنید. سبزیجات و میوه ها، دارای آنتی اکسیدان های زیاد، فیبر و انواع ویتامین ها هستند که کمک زیادی به سلامت فرد می کنند.

تنقلات و مواد غذایی که قند زیادی دارند، سلامت را به خطر انداخته و با بیمارهایی مانند دیابت، سرطان، سکته قلبی ،رابطه تنگاتنگی دارند.
مصرف خشکبار، دانه چیا، جو دوسر، روغن زیتون را به هیچ وجه از زنجیره غذایی خود، خارج نکنید. این مواد، سرشار از امگا۳ و فیبر بوده که کمک زیادی به سلامتی می کنند و حفظ زیبایی پوست را افزایش می دهند.

 

۴-استرس خود را کاهش دهید

داشتن خواب کافی، به طور میانگین ۸ ساعت، باعث افزایش عملکرد بهتر ذهن، افزایش قدرت یادگیری، افزایش سازگاری و سلامت بدن می شود. اختلال در خواب، با اختلالات افسردگی، چاقی و بیماری های قلبی، ارتباط مستقیم دارد. زود خوابیدن، به میزان چشمگیری، باعث کاهش این موارد می شود.

۵-یوگا و تمرکز

یوگا، یکی از بهترین فعالیت ها برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری بدن و ذهن است. به طوری که از یک طرف، باعث تحریک سلول های عصبی و از طرفی دیگر، باعث چابکی بدن می شود. این عوامل، باعث ریلکس شدن عضلات و در نهایت، باعث کاهش چشمگیر استرس و اضطراب می شوند.

۶- اجتماعی باشید و معاشرت کنید

انسان، موجودی اجتماعی است و برای ارضای انواع نیاز هایش با افراد دیگر، ارتباط برقرار می کند. این ارتباط می تواند ارتباط صمیمی، مانند رابطه دو دوست، رابطه کاری، مانند رابطه بین کارمندان و رابطه بالینی که به رابطه بیمار و پزشک، مربوط می شود. وقت گذراندن با افرادی که رابطه نزدیکی با آن ها دارید مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله این مزیت ها افزایش عزت نفش، افزایش مهارت های ارتباطی، کاهش افسردگی و کاهش اضطراب است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *