نگهداری درست از چاقوهای آشپزخانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

نگهداری درست از چاقوهای آشپزخانه

۱) نوع تخته هایی که برای برش گوشت استفاده می کنید مهم نیست.
این تخته ها میتواند چوبی ، بامبو ، و پلاستیکی باشند.تخته های پلاستیکی برای چاقوهای شما تخته های مناسب تری هستند. تخته های سفتی مانند شیشه ، آهنی فلزی و سرامیک به سرعت چاقو های شما را خراب می کنند. اگر هم تخته ای با این جنس ها از کسی هدیه دریافت کردید آن را به دیوار آویزان کنید اما آن را برای آماده سازی غذاهایتان استفاده نکنید.
۲) برای تیز کردن چاقوها نباید از سطوح استیل استفاده کرد
اگر برای تیز کردن چاقو ها از سطوح استیل استفاده کنید ممکن است لبه چاقوها بیش از حد خورده شوند. تیز کردن چاقو باید ۱۰ تا ۱۵ بار صورت گیرد. درست تیز کردن یعنی لبه قدیمی چاقو از بین رفته و لبه های جدید با قدرت برش بیشتر ظاهر گردد. و هر چاقو را بیش از ۱-۲ بار در سال تیز نکنید. از سطح استیل بین دو لبه چاقو استفاده کنید.
۳) شستن با دقت چاقوها
وسایل آشپزخانه زیادی هستند که با شستن در ظرفشویی با چاقوی شما آسیب می بینند. از خود چاقو گرفته تا بقیه ظروف. حتی ممکن است بدون آگاهی از اینکه چاقو در میان ظرف ها قرار دارد دست کسی بریده شود. لبه پلاستیکی ظرفشویی شما نیز ممکن است به وسیله چاقو سوراخ شود. همیشه چاقوهایتان را خودتان با دست و با دقت بشویید.
۴) چاقوهای گران قیمت بهتر از چاقوهای ارزان است
یک چاقوی تیز همیشه بهترین نوع چاقو است . اگر شما به موقع چاقویتان را تیز نمی کنید حتی گران ترین نوع آن ها را پس امکان دارد که خودتان از این بابت آسیب ببینید. بهترین راه نگهداری از چاقو ها درست استفاده کردن از آنها و تیز کردن به موقع آنها است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *