هود آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم؟       

مطلب را به اشتراک بگذارید

هود آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم؟

مواد روغنی که روی بدنه هودهای آشپزخانه می‌نشیند گاهی اوقات آن قدر چسبنده است که تمیز کردن آن دشوار می شود.
در بیشتر مواقع مواد چرب و چسبناک روی هود حتی با مایع ظرفشویی هم پاک نمی‌شوند. از سوی دیگر به کار بردن اسکاچهای زبر ممکن است خط و خشهایی روی بدنه هودهای استیل بیندازد که با این کار کثیفی جای خود را به زشتی و خرابی داده است.

یکی از راه‌های مناسب استفاده از محلول‌های گاز پاک کن است. این محلول‌ها در فروشگاه‌ها در دسترس است. به جای زحمت زیادیکی از این محلول‌ها را بخرید و با خواندن راهنمای آن هود آشپزخانه خود را پاک کنید.

استفاده از پودر ماشین لباس شویی هم کارآمد است. برخی پودرهای مخصوص شست و شوی لباس با ماشین موادی یا انزیم هایی دارند که چربی را راحت‌تر در خود حل کرده و کار شما را آسان می‌کنند.

     در هر دو روش دستکش را فراموش نکنید و اگر از اسکاچ استفاده می‌کنید نیز دقت کنید که بافت آن نرم باشد. اسکاچهای نرم برای این کار مناسب ترند. پس از پاک شدن مواد نیز چند بار با دستمال مرطوب مواد شیمیایی پاک کننده را پاک کنید تا بو یا لمس باقیمانده آن‌ها باعث ناراحتی نشود.

به خاطر بسپارید هودهای آشپزخانه معمولا دو نوع فیلتر دارند:( الیاف و فلزی) طبق توصیه اغلب هودسازان، هر چند‌گاه فیلتر الیافی هود را نیز باید تعویض کرد. این الیاف معمولا از جنسی شبیه به پنبه مصنوعی هستند و شستن آن‌ها از آنجا که باعث تغییر شکل و در نتیجه از دست دادن خاصیتشان می‌شود کاری بیهوده است و حتما باید تعویض شوند. نوع فلزی را می‌توان با‌‌ همان مواد پاک کننده پاک کرد

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *