خواص و مضرات بادام

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص و مضرات بادام

طی تحقیقات انجام شده، مصرف روزانه بادام برشته‌ شده منجر به کاهش گرسنگی بدون افزایش وزن می‌شود. این تحقیق در زمینه تأثیر میان‌ وعده بادام بر اشتها و وزن انجام شده است. شرکت‌کنندگان این تحقیق با خوردن سه قاشق غذاخوری بادام برشته‌شده کم نمک میزان ویتامین E و چربی اشباع‌ نشده (چربی خوب) رژیم غذایی خود را افزایش دادند.
در حال حاضر مصرف میان‌ وعده عمومیت یافته است و حداقل روزانه یک میان‌ وعده مصرف می‌شود. افزایش مقدار میان‌وعده موجب چاقی و کمبود مواد غذایی مغذی می‌شود و دقت در انتخاب میان‌ وعده مناسب برای سلامتی مفید است و خطر افزایش وزن را کاهش می‌دهد.
این تحقیق شامل ۱۳۷ شرکت‌کننده در معرض خطر «دیابت نوع ۲» بود که به پنج گروه تقسیم شدند.
گروه کنترل هیچ‌گونه آجیلی مصرف نمی‌کردند. گروه صبحانه و ناهار که ۱٫۵ اونس بادام و گروه میان‌وعده صبح و بعد از ظهر ما بین وعده‌های غذایی بادام استفاده می‌کردند.
این گروه‌ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خاصی نداشتند. با وجود اینکه مصرف‌کنندگان بادام، روزانه از طریق بادام ۲۵۰ کالری اضافه دریافت کرده بودند، بعد از چهار هفته وزن آنان افزایش نیافته بود.
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد در مصرف تنقلات باید روشی عاقلانه اتخاذ کرد که این روش به غذاهای مصرفی در میان‌وعده‌ها بستگی دارد.
تأثیرات مثبت مصرف روزانه بادام در شرکت‌کنندگان منجر به کنترل گرسنگی، اشتها، میزان ویتامین E و چربی‌های اشباع‌نشده، بدون تأثیر بر وزن بدن شد و بادام، انتخابی هوشمندانه در کمک به وزن سالم است.
با ۳۰ عدد بادام لاغر شوید
بررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که آجیل می‌تواند در کاهش وزن بسیار موثر باشد و چاقی شکم را از بین ببرد.
بادام به دلیل “آنتی‌اکسیدان‌ها”، پروتئین و فیبر بالایی که دارد منبع خوبی از یک غذای کامل برای افراد به شمار می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد یبوست از مشکلات شایعی است که افرادی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند با آن روبرو می‌شوند اما مصرف بادام در طول “دوره کاهش وزن” می‌تواند یبوست را برطرف کند و دردها را تسکین دهد.
مضرات :
بادام از نظر اینکه دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی است ولی چون سنگین و ثقیل الهضم می باشد نباید در خوردن آن افراط کرد و مقدر آن نباید در روز بیش از ده دانه باشد. بادام همچنین برای معده های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شکر بخورد روغن بادام: برای بدست آوردن روغن بادام، مغز بادام را پس از تمیز کردن و خشک کردن خرد می کنند و بصورت خمیر در می آورند و سپس آنرا تحت فشار قرار داده و روغن آن را استخراج می کنند. این روغن را فشار اول می نامند

تفاله بادام را که از فشار اول باقیمانده تحت اثر حرارت و مواد شیمیایی قرار داده و روغن فشار دوم را بدست می آورند. بدلیل اینکه روغن بادام گران است معمولا تقلب کرده و آنرا با روغن های دیگر مانند روغن مغز هسته زردآلو و هلو مخلوط کرده و بام روغن بادام می فروشند.

همانطور که گفته شد اگر روغن بادام تلخ یا مغز زردآلو و یا هلو تحت اثر آب قرار گیرند اسید سیانیدریک و آلدئید بنزوئیک تولید می شود که سمی است بنابراین برای گرفتن روغن از این هسته ها نباید از آب استفاده کرد.

مصرف بادام برای هر چهار گروه خونی OABAB بلامانع است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *