خواص معجزه گر هندوانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص معجزه گر هندوانه

هندوانه از طریق کنترل وزن سلامت بدن را بهبود می بخشد.

همیشه سیب به عنوان مشهورترین میوه در تأمین سلامت بدن معرفی شده است، اما تحقیقات جدید نشان می دهند که هندوانه نقش بسیار موثر و مفیدی در سلامت قلب و عروق ایفا می کند.

متخصصان معتقدند که ماده ای به نام سیترولین که در هندوانه به فراوانی یافت می شود مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی ( لخته خون)می باشد.

در واقع مصرف این میوه موجب کاهش (تصلب شرایین) می گردد.

در مطالعه دانشمندان موش های آزمایشگاهی را به دو گروه تقسیم کردند. رژیم غذایی هر دو گروه پر از چربی های اشباع و کلسترول بود.

به یک گروه از موش ها آب به همراه ۲ درصد آب هندوانه و به گروه دیگر همان مقدار آب به همراه محلولی داده شد که محتوای کربوهیدرات آن مشابه گروه اول (اب هندوانه) بود.

نتایج نشان داد که میزان LDL (کلسترول بد خون )در گروهی که آب هندوانه مصرف کرده بودند۵۰ درصد کمتر بود و در این گروه تشکیل پلاک در دیواره سرخرگ ها ۵۰ درصد کاهش داشت .

متاسفانه سالانه ۲۰ درصد از محصول هندوانه در نقاط دنیا هدر می رود.

معمولا کشاورزان برای برداشت این محصول هزینه نمی کنند.

کاشت هندوانه
متخصصان معتقدند که از این میزان هندوانه هدر رفته می توان برای استخراج ترکیبات سودمند و مفید از جمله سیترولین و لیکوپن (رنگدانه قرمز) استفاده نمود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *