باردار شوید تا مبتلا به این سرطان نشوید

مطلب را به اشتراک بگذارید

هرچند سرطان پستان، علائم مشخصی ندارد اما به گفته یک متخصص زنان، اقداماتی مانند بارداری زیر ۳۰ سال می‌تواند احتمال وقوع آن را کاهش دهد.

چگونگی مطلع شدن از ابتلا به سرطان پستان متاسفانه این سرطان علامت خاصی ندارد اما اگر فرد پرخطری در خانوار باشد، مثلا خواهر یا مادر خانمی مبتلا به این بیماری باشند، احتمال بروز آن تا ۱۴ برابر، افزایش می‌یابد.
بهتر است افرادی که شرایط پرخطری دارند، ماموگرافی را از سنین پایین‌تر شروع کنند.
این متخصص زنان، “معاینه توسط خود فرد” را راهکاری برای تشخیص ابتلا به سرطان پستان در افرادی که سابقه ندارند، عنوان کرد و توضیح داد: لمس سینه‌ها با کف صابون در حمام، یکی از این راه‌هاست که از این طریق، اگر فرد تغییری حس کرد باید حتما مراجعه به پزشک صورت بگیرد.
سالی یک‌بار، معاینه سینه داشته باشید
عبدالهی فرد همچنین با تاکید بر اینکه باید سالی یک‌بار معاینه سینه‌ها صورت بگیرد، گفت: بعد از ۴۰ سالگی، حتما یک بار باید ماموگرافی انجام شود و انجام سونوگرافی نیز تا حدی کمک‌ کننده است.
وقتی سرطان سینه پیشرفت کند علائم به صورت فرو رفتن نوک سینه، پرتقالی شدن سینه و پیچیدگی همراه است.

خانم‌ها باید هر ماه بعد از سیکل ماهانه‌شان، سینه‌ها را در آینه چک کنند، اگر خانمی هر ماه این کار را انجام دهد تغییرات را مشاهده خواهد کرد و متوجه آن خواهد شد.

خانم‌های بالای ۵۰ سال و خانم‌هایی که باردارند، باید هر ماه این مشاهده را انجام دهند، یعنی یک روز خاص را در تقویم مشخص کنند و حتما وضعیت سینه‌ها را بررسی کنند.
سرطان پستان به دلیل شرم خانم‌ها از رفتن به پزشک، در ایران شایع است، این موضوع زیاد مطرح نیست، زیرا سرطان پستان چندان علائم خاصی ندارد.
مصرف سیگار، احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.
متخصص زنان با بیان اینکه بارداری زیر ۳۰ سال، باعث پیشگیری از سرطان پستان می‌شود، مصرف سیگار و چربی‌ها، باعث افزایش احتمال ابتلا به این سرطان می‌شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *