این مواد غذایی را با هم مصرف کنید

این مواد غذایی را با هم مصرف کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید

این مواد غذایی را با هم مصرف کنید…

تحقیقات نشان داده که اگر برخی مواد غذایی با هم مصرف شوند، خواص و ارزش غذایی آن ها افزایش می یابد. وقتی برخی مواد را با هم مصرف می کنیم، مواد مغذی آن ها با هم به صورت هماهنگ کار کرده و مزایای بیشتری برای سلامت فرد نسبت به زمانی که به تنهایی مصرف می شوند دارند.

پس سعی کنید مواد غذایی ارائه شده در ادامه ی مطلب را همراه یکدیگر مصرف کنید.

مرغ و گریپ فروت

کو آنزیم ها (CoQ10 )، مواد موجود در گوشت مرغ، گاو و… نقشی اساسی در تولید انرژی مورد نیاز بدن دارند. این مواد همچنین موجب کنترل فشار خون می شوند.
تحقیقات نشان داده مصرف گریپ فروت موجب می شود که سلول ها ۵۰% بیشتر از قبل به جذب این کوآنزیم ها بپردازند. گریپ فروت یک غشاء سلولی را، که جذب CoQ10 را محدود می کند، مهار می کند.

سالمون و دانه ی کنجد

سالمون سرشار از ویتامین D است، و تحقیقات نشان داده است زنانی که ویتامین D و کلسیم بالایی را جذب می کنند، علائم PMS در آن ها ۳۰ الی ۴۰ درصد کمتر است. کلسیم را می توان از دانه کنجد، لبنیات، لیمو ترش تازه و بروکلی دریافت کرد.

لبنیات برای دارندگان گروه های خونی A و Oمضر است.

نودل و بروکلی

زمانی که ذرات کلسترول بد (LDL ) اکسید می شوند، احتمال گرفتگی رگ های خونی و بیماری های قلبی افزایش می یابد. آنتی اکسیدان ها از ایجاد این اکسید ها جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان و ویتامین C اکسیداسیون این کلسترول ها را متوقف می کنند.
آنتی اکسیدان موجود در نودل و ویتامین C موجود در بروکلی، بهترین گزینه ی ممکن برای سلامت قلب اند.

نخود و پیاز

ترکیبات سولفور در پیاز، و همچنین سیر و تره فرنگی، موجب جذب بهتر آهن و روی دریافت شده از غلات و حبوبات، از جمله نخود می شوند. آهن در حمل و نقل اکسیژن در بدن نقش بسزایی دارد، بنابراین کمبود آهن مشکلات زیادی به وجود می آورد.
همه ی افراد، به ویژه زنانی که در سنین یائسگی هستند، باید توجه خاصی به میزان دریافت آهن داشته باشند.

مصرف نخود برای دارندگان گروه های خونی A و O و AB مضر است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *