چه چیزی سبب سوزش چشم می شود؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

سوزش چشم ها می تواند هم مربوط به ناراحتی و هم مربوط به خستگی شدید باشد. در اکثر موارد، سوزش چشم می تواند به سرعت تشخیص داده شود و با داروهای بدون نسخه درمان شود. با این حال، برخی از علل نادر سوزش چشم وجود دارد که ممکن است نیاز به درمان ویژه ای داشته باشد.

علل:

علل شایع سوزش چشم عبارتند از:

  • چشم های خشک: هنگامی که اشک به اندازه کافی تولید نشود، باعث خشکی چشم می شود. چشم های خشک معمولاً بیشتر در زنان و افراد مسن دیده می شوند. علائم چشم های خشک عبارت اند از: احساس درد در چشم، قرمزی چشم ها، احساس سنگینی پلک ها و تاری دید.
  • آلرژی چشم: آلرژی چشم زمانی رخ می دهد که مواد تحریک کننده با چشم تماس پیدا کنند. بدن با تولید هیستامین، که می تواند باعث سوزش چشم شود، به این مواد پاسخ می دهد. عوامل ایجاد کننده آلرژی چشم عبارتند از: گرد و غبار، دود، عطر، حیوانات خانگی و حتی مواد غذایی. سایر علائم آلرژی چشم عبارتند از: قرمزی چشم، تورم چشم ها و خارش چشم.
  • آفتاب سوختگی چشم: در صورتی که چشم در معرض نور ماوراء بنفش (UV) قرار بگیرد، می تواند باعث آفتاب سوختگی چشم شود که به عنوان فوتوکراتیت شناخته شده است. علائم سوزش چشم عبارتند از: حساسیت به نور، درد چشم، آبریزش چشم و دیدن هاله در اطراف نور و چراغ.

درمان سوزش چشم:

درمان برای سوزش چشم اغلب به علت اصلی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر چشم ها به علت عفونت باکتریایی دچار سوزش شوند، پزشک ممکن است قطره چشم آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت توصیه کند. هم چنین می توان از قطره های آنتی هیستامین برای کاهش اثرات واکنش های آلرژیک در چشم استفاده کرد. توصیه می شود استفاده از عینک آفتابی فراموش نشود!

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *