چه مقدار خواب کافی است؟ نکاتی برای خواب خوب

مطلب را به اشتراک بگذارید

بی خوابی و کم خوابی یک نگرانی در سلامت عمومی محسوب می شود. حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون بزرگسال مبتلا به اختلال خواب و بی خوابی هستند. کمبود خواب منظم و کافی می تواند در بلند مدت خطر ابتلا به فشار خون بالا، دیابت، چاقی و سرطان را افزایش دهد. اکنون به چند نکته درباره یک شب خوب برای استراحت و خواب کافی اشاره می کنیم.

چقدر طول می کشد که به خواب برویم؟ و چه مقدار آن کافی است؟

افرادی که در چرخه خواب طبیعی به سر می برند می توانند در عرض ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به خواب بروند. مایکل بروس (Michael Breus)، متخصص خواب، می گوید: “خواب در حکم یک کلید روشن و خاموش است.”

با توجه به ساعات خوابیدن، حتی یک ساعت بی خوابی بدن را مختل می کند. این امر ممکن است ناشی از مصرف بیش از حد کافئین یا امثال آن باشد. به طور کلی، متخصصان بهداشت و سلامتی، ۷ تا ۹ ساعت خواب را برای بزرگسالان توصیه می کنند.

بهترین محیط برای خوابیدن کدام است؟

بنیاد ملی خواب، برای داشتن بهترین کیفیت خواب، درجه حرارت محیط را بین ۱۳ و ۲۴ درجه سانتی گراد توصیه می کند. اگر شما به روشنایی در هنگام خواب عادت کرده اید، هاروارد توصیه می کند که از عینک های قرمز کم رنگ استفاده کنید، زیرا این عینک ها کمترین  اثر را بر اختلال ریتم های شبانه روزی دارند.

آیا چیزی است که می تواند خواب را مختل کند؟

مشخص ترین راه مختل شدن خواب استفاده از گوشی های هوشمند قبل از خواب، به ویژه استفاده از رسانه های اجتماعی است. یکی از عوامل دیگر می تواند کافئین باشد. در طول روز باید از مصرف کافئین یا نیکوتین اجتناب شود زیرا این مواد ممکن است باعث بی ثباتی فرد در رختخواب شوند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *