چای سبز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

مطلب را به اشتراک بگذارید

چای سبز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

نتایج کنفرانس برگزار شده مربوط به بیماری پارکینسون و آلزایمر درشهر نیس فرانسه  نشان می دهد مصرف روزانه چای سبز خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد . در واقع نوشیدن چای سبز به عملکرد مغز برای درک و شناخت بهتر مسائل کمک می کند .

تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ بر روی ۷۲۳ شرکت کننده ( بالای ۶۰ سال که بیماری آلزایمر نداشته اند ) نشان داده است این افراد به طور روزانه چای سبز مصرف کرده اند که باعث شده است از ابتلا به بیماری آلزایمر در امان باشند .
چای سبز و سلامت مغز

طبق مطالعات انجام شده چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که به عملکرد مغز کمک می کند ٬ البته همه چایی ها حاوی آنتی اکسیدان می باشند اما مقدار آنتی اکسیدان موجو در چای سبز بسیار بیشتر از چای سیاه می باشد .

مصرف چای سبز همراه با ورزش مداوم و فعالیت بدنی فرد را از ابتلا به آلزایمر در امان نگه می دارد .

با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود.

چای سبز که یک داروی قدیمی در طب سنتی چین است دارای خواص محافظتی است. زمانی که چای سبز توسط آنزیم های روده هضم می شود مواد شیمیایی حاصل از این هضم با عواملی که موجب ابتلا به آلزایمر می شوند، مقابله می کنند.
ترکیبات مهمی که در توسعه و پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل هستند عبارتند از: پراکسید هیدروژن و بتا-آمیلوئید. مطالعات نشان داده اند که پلی فنل های موجود در چای سبز از تخریب اعصاب در برابر سموم محافظت می کنند، پلی فنل ها  با ترکیبات سمی متصل می شوند و سلول های مغز را از آسیب آنها مصون نگه می دارند.

چای سبز با سه مکانیسم متمایزبه درمان آلزایمر کمک می کند : ۱- جلوگیری از تشکیل پلاک آمیلوئید ۲- شکستن پلاک موجود ۳- ایجاد سلول های عصبی جدید در مغز .

مواد شیمیایی طبیعی موجود در چای سبز می‌تواند مرحله اصلی بیماری آلزایمر را مختل کند. محققان پیش از این فرآیندی را در بیماری آلزایمر شناسایی کرده بودند که طی آن، توده‌های خطرناک پروتئینی بر سلول‌های مغزی قرار می‌گیرند و باعث مرگ آنان می‌شوند.

دانشمندان توانستند با استفاده از عصاره خالص “EGCG” موجود در چای سبز، این فرآیند را مختل کنند .
دانشمندان توده‌ای از آمیلوئیدها را در محیط آزمایشگاهی تشکیل دادند و به مغز انسان و حیوان وارد کردند. تجمع آمیلوئیدها بر سلول‌های عصبی مغز باعث مرگ این سلول‌ها در نتیجه بروز آلزایمر می‌شود.

پس از این، پژوهشگران عصاره چای سبز را به این منطقه وارد کردند. این عصاره باعث تغییر شکل طبیعی پروتئین‌های آمیلوئید شد که منجر به عدم توانایی آن‌ها در اتصال به پروتئین روی سطح سلول‌های عصبی موسوم به “پریون” و نهایتا ناتوانی در ایجاد اختلال در عملکرد سلول‌های مغزی شد.

محققان این پژوهش نیز برای نخستین بار دریافتند که چسبیدن توده‌های آمیلویید به پروتئین، طی چرخه‌ای مهلک و شدید باعث تولید هرچه بیشتر آمیلوئید می‌شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *