غذاهای مفید برای موهای سالم

مطلب را به اشتراک بگذارید

غذاهای مفید برای موهای سالم

برای داشتن موهایی سالم و زیبا تنها استفاده از شامپو ها و نرم کننده ها کافی نیست، بلکه پیروی از رژیم غذایی مناسب نیز در سالم نگه داشتن مو نقش اساسی دارد.

رویت تغییرات ایجاد شده در مو ، چه خوب و چه بد ، کمی طول می کشد. اگر یک هفته تغذیه مناسب نداشته باشید ، اثر آن به صورت جوش و یا خشکی پوست به سرعت روی پوست نمایان می گردد ، اما اثرات رژیم غذایی نا مناسب و کمبود مواد مغذی بر روی مو بعد از گذشت ماه ها پدیدار می گردد.

مواد مغذی ، موجب مستحکم شدن فولیکول مو و پوست سر می گردند. داشتن فولیکول و پوست سر سالم و مستحکم برای داشتن موهایی سالم و زیبا ضروری است.

البته علاوه بر تغذیه ، سیگار کشیدن ، عدم تعادل هورمون ها و خواب نا کافی نیز در سلامت مو نقش اساسی دارند. اما اگر از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین پیروی کنید و مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، به سلامت و زیبایی موهای خود کمک شایانی خواهید کرد.

جو دو سر

جو دو سر و سبوس جو دو سر منبع غنی از فیبر ، پروتئین ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز ، سلنیوم ، ویتامین E ، K ، B1 ، B2 ، B6 ، ریبوفلاوین و فولات هستند. همه این مواد معدنی و ویتامین ها برای مراقبت از پوست و مو ضروری هستند. مصرف مداوم جو دو سر موجب سالم و زیبا ماندن مو می گردد. همچنین می توان از جو دو سر و سبوس جو دو سر برای تهیه انواع ماسک های مناسب برای پوست و مو نیز استفاده کرد.

*  توجه فرمایید که مصرف جو دو سر برای دارندگان هر چهار گروه خون O, A, B, AB  مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون نرم کننده ای است که به اعماق مو نفوذ می کند. کنترل کننده ی شوره ی سر است. بعد از شستن مو با شامپو، با مخلوطی از روغن زیتون و آب ، موها را ماساژ دهید. ۵ دقیقه بگذارید همانطور بماند سپس با شامپو و آب، موها را بشویید. حتی پوست شما نیز از این نرم کننده ی طبیعی بهره مند می شود و موها نیز درخشان می شوند. همچنین مالیدن روغن زیتون به ریشه مو درمان کننده شوره سر، سفیدی و ریزش موهاست و به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و سبب درخشندگی موها می گردد. مالیدن روغن زیتون به موها باعث ترمیم و جلوگیری از موخوره نیز می شود.

*  توجه فرمایید که مصرف روغن زیتون برای دارندگان هر چهار گروه خون O, A, B, AB  مفید است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون غنی از پروتئین ، ویتامین D و اسیدهای چرب اٌمگا ۳ است که هر سه برای داشتن موهایی سالم ضروری هستند. حدود ۳ % شفت مو (قسمتی که از پوست خارج شده و قابل رویت است) از این اسیدهای چرب ساخته شده است. اسیدهای چرب اٌمگا ۳ در غشای سلولی پوست سر و روغن های طبیعی ای که مو و پوست سر را هیدراته نگه می دارند ، نیز یافت می شوند. بدن ما قادر به تولید این اسیدهای چرب نیست ، بنابراین برای دریافت آنها لازم است از مواد غذایی ای که دارای این اسیدهای چرب هستند ، مصرف گردد. به جز ماهی سالمون ، شاه ماهی ، ساردین ، قزل آلا ، ماهی اسقومری ، آووکادو ، تخم کدو حلوایی و گردو نیز دارای اسیدهای چرب اٌمگا ۳ هستند.

*  توجه فرمایید که ماهی قزل آلا برای دارندگان گروه خون B و AB مضر است.

گردو 

از بین آجیل ها ، گردو بیشترین مقدار اسیدهای چرب اٌمگا ۳ را دارد. همچنین گردو دارای بیوتین و ویتامین E است که از آسیب DNA سلول ها جلوگیری می کند. کمبود بیوتین منجر به ریزش مو می گردد. گردو دارای مس نیز است که رنگ طبیعی مو را غنی و درخشان نگه می دارد. سعی کنید در غذا و سالاد نیز از روغن گردو به جای روغن کانولا و یا روغن گلرنگ استفاده کنید.

*  توجه فرمایید که مصرف گردو برای دارندگان هر چهار گروه خون O, A, B, AB  ضروریست.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است و دارای ۴ ماده معدنی اصلی ، یعنی روی ، سلنیوم ، سولفور و آهن است. آهن برای مو بسیار مفید است ، زیرا آهن مسئول انتقال اکسیژن به فولیکول مو است. کمبود آهن دلیل اصلی ریزش مو به خصوص در زنان است. گوشت مرغ ، ماهی ، خوک و گاو نیز منابع خوبی برای تامین آهن مورد نیاز بدن هستند.

*  توجه فرمایید که مصرف تخم مرغ برای دارندگان هر چهار گروه خون O, A, B, AB  مفید است.

اسفناج

آهن ، بتا کاروتن ، فولات و ویتامین C موجود در اسفناج موجب سالم ماندن فولیکول مو و گردش روغن پوست سر می گردند. بروکلی ، کلم پیچ و برگ چغندر نیز خواصی شبیه اسفناج دارند.

*  مصرف اسفناج برای دارندگان هر چهار گروه خون O, A, B, AB  مفید است.

عدس

عدس غنی از پروتئین ، آهن ، روی و بیوتین است و برای داشتن موهایی سالم و زیبا بسیار مفید می باشد. مصرف عدس همراه با لوبیا سویا و لوبیا قرمز به سالم ماندن مو کمک اساسی می کند.

*  توجه فرمایید که مصرف عدس برای گروه خونO  مضر است.

ماست کم چرب

ماست کم چرب دارای پروتئین زیاد ، ویتامین B5 و ویتامین D است که هر سه این مواد برای سلامت مو و فولیکول مو بسیار ضروری هستند.

*  توجه فرمایید که دارندگان گروه خونیO  و A کمتر مصرف کنند.

بلوبری

این میوه دارای ویتامین C است که برای گردش خون و خون رسانی به پوست سر بسیار ضروری است. ویتامین C به رگ های کوچکی که مسئول تغذیه فولیکول مو هستند ، کمک می کند. کمبود ویتامین C موجب شکنندگی مو می گردد.

گوشت طیور

گوشت طیور دارای پروتئین ، روی ، آهن و ویتامین های گروه B است که موجب پرپشت و محکم ماندن مو می گردد. تقریباً کل مو از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین غذاهایی که غنی از پروتئین هستند ، برای تامین مواد مورد نیاز برای ساخت مو بسیار مفید هستند. گوشت گاو بدون چربی نیز منبع خوبی برای پروتئین است.

*  توجه فرمایید که گوشت گاو برای دارندگان گروه های خونی A وAB  مضر است. گوشت بوقلمون یکی از گوشتهای خوبی است که برای افراد با هر چهار گروه خون مفید است.

توجه داشته باشید که از رژیم غذایی مناسب با گروه خونیتان پیروی کنید و از مصرف غذاهایی که برای شما مضر هستند اجتناب کنید. برای آگاهی از غذاهای مناسب با گروه خونیتان به لینک زیر مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *