زانو درد در جوانان

با 5 ورزش زانو درد خود را کاهش دهید

مطلب را به اشتراک بگذارید

درد زانو در دوره جوانی بیشتر به دنبال آسیبهای ورزشی به سراغ افراد می‌آید.
انحرافات مفصل زانو و علل نادری مانند عفونتها و تومورهای استخوانی از دیگر عوامل درد زانو در جوانان هستند.
بالا و پایین رفتن از پله باعث تخریب زانو نمی‌ گردد. در افراد سالم بالا و پایین رفتن از پله‌ ها به صورت روزمره آسیب رسان نیست، اما در کسانی که مشکل زمینه‌ای زانو دارند استفاده از پله باعث تشدید درد در زانوها می‌شود.
عامل موثر دیگر در آسیب به زانو را اضافه وزن و چاقی است و هر یک کیلوگرم اضافه وزن، به اندازه ۵ کیلوگرم فشار اضافه به زانو وارد می‌کند.
چاقی عاملی است که می‌تواند دردهای مختلف در زانو را تشدید کند. به خصوص کسانی که مبتلا به ساییدگی و آرتروز هستند. به همین خاطر کم کردن وزن راهکار اساسی برای کمک به بهبود فرد است.
استفاده از تجهیزات گرم کننده یا سردکننده به منظور تسکین درد زانو توصیه می‌شود. اگر فرد به بیماری زمینه‌ای در زانوی خود مبتلا باشد، ممکن است گرما دادن به زانو باعث التیام درد بشود.
گرما با مکانیسمهای مختلف از جمله افزایش گردش خون موضعی باعث کاهش درد می‌شوداین باورها مبنی بر اینکه کسانی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند کمتر به بیماریهای زانو مبتلا می‌شوند، یا زندگی در محیط سرد باعث افزایش آمار ابتلا به آسیب‌های زانو می‌شود صحیح و علمی نیست.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *