انحراف چشم (استرابیسم)

مطلب را به اشتراک بگذارید

استرابیسم در واقع عدم تعادل و هماهنگی بین چشم ها می باشد در نتیجه چشم ها در جهات مختلف نگاه می کنند و به طور همزمان بر یک نقطه متمرکز نیست. در بیشتر موارد استرابیسم در کودکان، علت آن ناشناخته است. وقتی که هر دو قادر به تمرکز بر روی تصویر نباشد و یا درک عمق وجود نداشته باشد، مغز ورودی از یک چشم را نادیده می گیرد و باعث از دست دادن دائمی بینایی در آن چشم می شود. 
ناهماهنگی بین عضلاتی که در اطراف چشم ها قرار داردسبب ایجاد این بیماری می شود ،همچنین این بیماری می تواند اکتسابی باشد و در اثر عواملی مانند فلج اعصاب مغزی ،توده های کره چشمی، شکستگی های کاسه چشم، بیماری چشمی ناشی از تیروئید وم شکلات بوجود آید. اغلب افراد دچار انحراف چشم از دوبینی شکایت دارند. با مراجعه به چشم پزشکی وانجام معاینات توسط چشم پزشک این بیماری تشخیص داده می شود، غفلت در درمان استرابیسم ممکن است اثرات نامطلوبی از جنبه بینایی ،آسیب روانی و آمبلویی در چشم منحرف ایجاد نماید. درمان با توجه به نوع مشکل شامل تجویز عینک اصلاح علل زمینه ای بیماری و جراحی می باشد با انجام معاینات چشمی در کودکان از این بیماری می توان پیشگیری نمود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *