پیری زودرس پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

پیری زودرس پوست

عادات روزانه که باعث پیری زودرس پوست می شوند :

استرس:

استرس نه تنها موجب بروز بیماری های مختلف می شود بلکه باعث بالا بردن سرعت پیری پوست نیز می شود. استرس روی سلامت بدن، مغز و احساسات تاثیر می گذارد. پس باید استرس را از زندگی خود خارج کنید. اگر از موارد کوچک دچار استرس می شوید پس بهتر است بدانید که این عادت باعث در خطر افتادن سلامت شما می شود. کاری که باعث آرام شدن و دور شدن استرس از شما می شود را پیدا کنید و تمرین کنید تا بتوانید استرس را از زندگی خود خارج کنید. ۱۰۰ درصد نمی توان زندگی بدون استرس داشت ولی می توان آن ا کنترل کرد. هنگامی که از نظر روحی در آرامش باشید ظاهر شما نیز جوان و زیبا خواهد بود.

خواب:

خواب تنها درمان رایگان برای بدن است. چه از نظر فیزیکی و چه روحی. خواب موجب می شود تا شما جوان بمانید. به احتمال زیاد افرادی را که شب کار هستند دیده اید، دارای دایره سیاه زیر چشمان خود هستند و پوصت صورتشان بی روح است. در زندگی کنونی می توان گفت که تمامی افراد کمبود خواب دارند و مشغله های کاری باعث می شوند تا افراد نتوانند خواب آرام و راحتی را تجربه کنند. کمبود خواب نه تنها باعث خراب شدن پوست می شود بلکه بر سلامت روانی نیز تاثیر مخربی دارد. برای داشتن سلامتی پوست و روان خود باید ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. اگر نمی خواهید دچار پیری زودرس شوید پس خواب خود را تنظیم کنید.

کشیدن سیگار:

کشیدن سیگار یکی از ناسالمترین عاداتی است که مضرات فراوانی برای سلامتی بدن و پوست دارد. کشیدن سیگار پوست را پیر و چروکیده و بی روح می سازد، لب ها را تیره می کند و باعث زرد شدن دندان ها می شود. کشیدن سیگار خطرات بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

رژیم های کم کالری :

رژیم های غذایی میان بسیاری از افراد مانند جنون شده است! افراد شروع به گرفتن رژیم هایی می کنند که تجویز می کند وعده غذایی خود را حذف کنند بدون آن که ذهنیتی سالم از چگونگی داشتن رژیمی غذایی داشته باشند. این یک مسئله جدی است چرا که قطع کردن کاربوهیدرات و چربی از وعده های غذایی باعث از دست دادن سلول های پوستی می شود. خط ها و چروک ها طی زمان ثابت می شوند و باعث پیر شدن شما می شوند. اگر بدنبال رژیم هستید پس راه درست را انتخاب کنید. حذف وعده غذایی را حل درستی نمی باشد.

بی توجهی به پوست :

دوش گرفتن و استفاده از کرم ها برای پوست کافی نیستند. آیا شما از پوست خود مراقبت می کنید؟ اگر نگاهی با دقت به پوست بدن خود بیندازید متوجه می شوید که پوست شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر صورت شما چرب است این بدان معنا نیست که پوست پاهای شما هم به کرم مرطوب کننده نیازی ندارند! پوست در جاهای مختلف بدن نیاز به مراقبتی متفاوت دارد. نوشیدن ۸-۱۰ لیوان آب در روز باعث مرطوب ماندن پوست می شود. خوردن میوه ها و آب میوه ها به پوست شفافیت می دهد. استفاده منظم از اسکراب ها باعث خلاص شدن از پوست های مرده می شود. مراقبت درست از پوست آن را تا مدت طولانی شاداب و جوان نگه می دارد.

عادات نادرست غذا خوردن :

مصرف نوع مواد غذایی بر سلامت کلی بدن و پوست تاثیرمستقیم دارند. به خاطر داشته باشید که والدین شما هنگامی که کودک بودید میوه و سبزیجات را برای شما تجویز می کردند. پس شروع به خوردن میوه ها و سبزیجات کنید قبل از این که دیر شود!

کم کردن وزن در مدت زمانی کوتاه :

ورزش کردن برای سلامت بدن بسیار مهم است. ولی به شرطی که بدن با آن آشنا باشد. بیشتر افراد ورزش نمی کنند تا زمانی که متوجه وزن اضافه خود می شوند و ناگهان تصمصم به ورزش کردن می گیرند و بدن زمان لازم را برای عادت کردن به روش جدید را ندارد. هر تغییری که در برنامه خود می دهید باید زمان لازم برای وفق دادن بدن به آن را نیز در نظر داشته باشید و تغییرات را به آرامی القاء کنید.

مراقبت نکردن پوست در برابر آفتاب :

می دانیم که نور آفتاب برای ما مفید است ولی آفتابی که امروز می تابد با اشعه فرابنفش همراه است. دفعه بعد که بیرون رفتید ضد آفتاب خود را فراموش نکنید.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *