عوامل ابتلا به سرطان پروستات

مطلب را به اشتراک بگذارید

به طور دقیق اطلاعاتی درباره عوامل ابتلا به سرطان پروستات وجود ندارد اما دانشمندان مواردی را به عنوان عوامل موثر می دانند.
سن:
در مردان زیر ۴۰ سال این سرطان به ندرت دیده می شود اما میزان ابتلا به آن بعد از ۵۰ سال به شدت بالا می رود. ودر سنین بالای ۶۵ سال از هر ۱۰ مورد ۶ نفر ابتلا به این سرطان وجود خواهد داشت.
عوامل قومی و نژادی:
سرطان پروستات بیشتر در مردان آفریقایی وآمریکایی تبارهای سیاه پوست و در مردان کاراییب که اصلیت آفریقایی دارند بیشتر شایع می باشد. مردان آفریقایی و آمریکایی تبار دوبرابر بیشتر از سفیدپوستان احتمال مرگ به خاطر سرطان پروستات را دارا می باشند. سرطان پروستات کمتر در افراد سفید پوست آمریکایی وآسیایی تبار و مردان اسپانیایی و لاتین (آمریکای لاتین) دلیل این مشکل واضح نیست.
رژیم غذایی: 
در مردان دارنده گروه خون A و AB  که گوشت قرمز و لبنیات پرچرب مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان پروستات بشتر است. این افراد میل  خیلی کمی نسبت به میوه جات و سبزیجات دارند. برخی مطالعات نیز بیان می دارند مردانی که کلسیم بیشتری مصرف می کنند (از مواد غذایی یا مکملها) خطر ابتلا به این نوع سرطان را بیشتر دارند. لبنیات نیز باعث افزایش این خطر می شود. البته لازم به ذکر است که هیچ مطالعه ای این ارتباط را به طور حتمی اثبات نکرده است. باید توجه داشت که کلسیم اهمیت فراوان در رشد دارد و  بسیاری از عوامل سلامتی را به دنبال دارد.
سیگار کشیدن:
مطالعات هیچ رابطه مشخصی را بین سیگار کشیدن و سرطان پروستات را پیدا نکرده اند. برخی از آنها ارتباطی بر افزایش خطر مرگ در افراد مبتلا به سرطان پروستات را بیان می کنند اما باید مطالعات دیگر هم این یافته را تایید کنند تا به طور دقیق این ارتباط تایید شود.
عفونتهای منتقل شده ار راه ارتباط جنسی:
محققان متوجه شده اند که عفونت های انتقال یافته جنسی امکان دارد خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد.چون موجب تورم در پروستات می شوند.تا به امروز مطالعات علمی به طور کامل این موضوع را تایید نکرده اند.
فضای محیط کار:
به عنوان نمونه آتش نشانها در معرض موادی (مواد سمی از احتراق) هستند که خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.
چاقی:
بیشتر مطالعات انجام شده، چاقی (چاقی خیلی زیاد) را به عنوان خطر بالای ابتلا به سرطان پروستات نمی دانند. درمردان چاق خطر ابتلا به انواع بیماری ها بیشتر است به این معنی است که مردان چاق مستعد ابتلا به انواع بدخیم تر بیماری ها  می باشند.بنابراین افراد چاق خطر ابتلای بیشتری به سرطان پروستات و همچنین نوع پیچیده آن دارند. دلایل موجود بر این ادعاها به طور مشخص موجود نیست و همه این موضوع را تأیید نمی کنند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *