روغن معجزه گر برای پیشگیری از سرطان روده

مطلب را به اشتراک بگذارید

مصرف مقدار کافی روغن زیتون به پیشگیری از ابتلا به سرطان روده کمک می کند.
روغن زیتون ژن حساس به عوامل محیطی همچون رژیم غذایی را تنظیم کرده و در تغییرات گوناگون طبیعی که در بدن ایجاد شده مؤثر است.
بیماری سرطان یکی از شایع ترین بیماری های رایج در جوامع بشری است و هر ساله سبب مرگ تعداد زیادی از انسان ها می شود. یکی از شایع ترین سرطان ها سرطان روده است. روزانه هزاران نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می شوند. گروهی از محققان ایتالیایی اقدام به مطالعه و بررسی اثر روغن زیتون بر این بیماری انجام دادند. این محققان طی تحقیقات و آزمایش های خود به این نتیجه رسیدند که مصرف مقدار کافی روغن زیتون می تواند در جلوگیری از ابتلا به این سرطان مؤثر باشد.پروژه بین المللی محققان و پزشکانی از دانشگاه های پزشکی شهر رم به همراه موسسه کارولینسکا در سوید، به مطالعه سرطان روده و عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از این بیماری پرداختند. در پی پژوهش هایی که توسط این تیم انجام شد نتایج فوق العاده ای درباره خاصیت روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به این بیماری به دست آمد.

سرطان روده دومین سرطان رایج در بین انسان ها پس از سرطان سینه است که زنان به آن مبتلا می شوند. در مردان این سرطان پس از سرطان های پروستات و ریه سومین سرطان شایع به حساب می آید.

مصرف کافی روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان روده را کم می کند. در حقیقت اثر روغن زیتون بر این مساله به گونه ای است که این روغن زیربنای تغییر ژن حساس به عوامل محیطی مانند رژیم غذایی را تنظیم می کند.

دکتر (ماریو ماکارونی) استاد بیوشیمی در دانشگاه پزشکی رم می گوید: (این واقعیت است که رژیم غذایی مناسب می تواند به پیشگیری از سرطان و دیگر بیماری های مانند اختلالات عصبی، چاقی و دیابت کمک کند. تغییرات مختلف ناشی از عوامل محیطی به گونه ای است که رژیم غذایی قابل برگشت خواهد بود)

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *