روغن زیتون و درمان جای جوش

روغن زیتون و درمان جای جوش

مطلب را به اشتراک بگذارید

روغن زیتون و درمان جای جوش

هیچ کس دوست ندارد چهره ای پر از جای جوش و زخم آکنه داشته باشد. مسلما شما نیز راه های زیادی را برای از بین بردن جای جوش امتحان کرده اید ولی راه حل این مشکل بسیار ساده و آسان است.

روغن زیتون با کیفیت و واقعی, یکی از بهترین راه حل های طبیعی برای مراقبت از پوست و رفع بیماری ها و مشکلات پوستی است.

به گفته متخصصان پوست, نتایج به دست آمده از مالیدن روغن زیتون بر روی زخم آکنه یا همان جای جوش می تواند در هر فردی متفاوت باشد.

مثلا برای رفع زخم های شدید مدت زمان بیشتری نیاز است ولی در درمان زخم های معمولی, نتیجه مصرف روغن زیتون در چند هفته اول نمایان می گردد.

برای سال های طولانی, از روغن زیتون برای مراقبت از پوست استفاده شده است. چهار مزیت مهم استفاده از روغن زیتون برای پوست مستعد آکنه عبارت است از :

۱- روغن زیتون سازگار با پوست بوده و غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که با مبارزه با همه نشانه های پیری از قبیل چین و چروک، لکه های سیاه، جوش و آکنه، از پیری پوست جلوگیری می کند.

روغن زیتون با تامین ویتامین های ضروری برای پوست و از بین بردن سموم از روی پوست, موجب جوان ماندن پوست می گردد.

۲- روغن زیتون دارای خواص دارویی بوده و به عنوان عامل ضد التهابی شناخته شده است که از انواع عفونت های پوستی جلوگیری می کند.

۳- روغن زیتون تسکین دهنده مفیدی برای پوست است. بر خلاف روغن های دیگر که چسبنده هستند, روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده بسیار خوب عمل می کند.

بسیاری از زنان, روغن زیتون را جایگزین مرطوب کننده های تجاری کرده اند.

۴- مهم ترین مزیت روغن زیتون این است که بر خلاف روغن های دیگر منافذ موجود بر روی پوست را مسدود نمی کند. بسیاری از روغن ها منافذ پوست را مسدود می کنند که این امر خود منجر به شیوع بیشتر جوش و آکنه می شود.

مسدود کردن منافذ پوست مانع از خروج سموم و ورود اکسیژن و ویتامین ها به پوست می گردد. اما روغن زیتون وارد پوست شده و جذب می شود و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

روغن زیتون تصفیه شده ۰.۵ لیتری

روغن زیتون تصفیه شده

بنابراین اگر شما به دنبال راه حلی طبیعی، ساده و مقرون به صرفه برای خلاص شدن از شر زخم های ناشی از آکنه و جوش هستید، توصیه می شود حتما از روغن زیتون استفاده کنید.

راه های زیادی برای استفاده از روغن زیتون به منظور رفع زخم های آکنه وجود دارد. می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید و یا آن را با روغن های گیاهی دیگر که از بین برندﮤ جای زخم آکنه هستند, مخلوط کرده و استفاده نمایید. اگر می خواهید از روغن زیتون حداکثر سود را ببرید، می بایست به طور مرتب از آن استفاده کنید.

یکی از بهترین راه های استفاده از روغن زیتون ماساژ روزانه پوست با آن است. اگر از مشکلات پوستی شدیدی رنج می برید، باید دو بار در روز پوست را با روغن زیتون ماساژ دهید.

نخست, صورت خود را با آب شسته و به آرامی خشک کنید. نوک انگشتان خود را به چند قطره روغن زیتون آغشته کرده و به آرامی صورت را به طور دایره ای به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید.

بیشتر روی قسمت های دارای آکنه تمرکز کنید. پس از ماساژ، بگذارید روغن زیتون به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بماند تا خوب جذب پوست شود.

سپس صورت خود را با آب ولرم و بدون استفاده از صابون یا شستشودهندﮤ صورت شسته و به آرامی خشک کنید. هر روز قبل از خواب این کار را انجام دهید. خیلی زود متوجه تغییر در رنگ پوست و روشن تر شدن جای زخم ها خواهید شد.

روش دیگر مصرف روغن زیتون برای پوست مخلوط کردن آن با روغن درخت چای است که برای پوست بسیار مفید است. همچنین می توانید آن را با عسل یا جو دو سر مخلوط کرده و به شیوﮤ ذکر شده استفاده کنید.

اگر مایل به استفاده از روغن زیتون برای ناحیه ای از بدن به غیر از صورت هستید, می توانید آن را با جوش شیرین مخلوط کرده، برای پنج دقیقه روی محل خشک شدﮤ جوش قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

این یکی از موثرترین روش های درمانی زخم آکنه است که پوست مرده را زدوده و جای زخم ها را به آرامی روشن تر می کند.

خرید اینترنتی روغن زیتون

برای تهیه روغن زیتون فرابکر ارگانیک و تصفیه شده می توانید به فروشگاه اینترنتی oabshop.ir مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

شما می توانید انواع ماسک را از ترکیب روغن زیتون، جو دو سر و لیموترش تازه تهیه فرمائید. البته قبل از مصرف هر گونه ماسک می توانید با پزشک معالج خود مشاوره فرمائید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *