زیتون شور اسلایس شده کم نمک ۷۰۰ گرمی

زیتون-شور-اسلایس-شده-2

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب، در مورد زیتون شور اسلایس توضیح می دهیم.

با ما همراه باشید.

خواص زیتون شور اسلایس شده کم نمک OAB

درخت زیتون با نام علمی ( Olea europaea ) از مناطق مدیترانه ای و اروپای شرقی است. جایی که اولین بار حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد، در مناطق ساحلی و آفتابی سوریه،  فلسطین و جزیره کرت یونان کشت شد. امروزه مزایای سلامتی زیتون درعلم مدرن، بسیار حائز اهمیت است.

زیتون اسلایس منبع بسیار خوب ویتامین E و نیز A و  k و مواد معدنی ( آهن، کلسیم، منیزیم، و پتاسیم ) و آمینو اسید ها هستند.

 زیتون ها معمولاً در اوایل تابستان گل می دهند و میوه آن ها کم کم ظاهر می شوند. از همان ابتدا سبز هستند. تا زمانی که می رسند و به رنگ طلایی و زرد ، سپس بنفش مایل به قرمز تیره تا تقریبأ به زیتون سیاه تبدیل می شوند. بطور کلی زیتون های سبز تر و نرسیده، روغن زیتون قوی با آنتی اکسیدان بالا و محتوای پلی فنول بالاتر با طعم قوی تر و تند تری دارند.

زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریباً سه متر ، ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود ۱متر و قطر تنه اش به ۳ متر میرسد. چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است. رنگ آن زرد است، که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد.

زیتون-شور-اسلایس-شده-OAB

خواص زیتون شور اسلایس

مصرف زیتون اسلایس، از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی ، سرطان و اختلالات عصبی پیشگیری می کند. مردم در طول تاریخ از زیتون ها به عنوان مصارف درمانی و آشپزی استفاده می کردند. در طب قدیم، زیتون را برای کمک به هضم غذا، کاهش اثرات مصرف الکل زیاد، کاهش درد های عضلانی و سلامت پوست و مو و ماهیچه ها استفاده می کردند.

همچنین به عنوان داروی ملین و آرامبخش و مقوی، برای بیماری های مختلف از جمله، قولنج، درد های روماتیسمی، ناتوانی های جسمی، فشار خون بالا و سیاتیک نیز استفاده می شد.

 

در کل، تمام زیتون های خوراکی و نیز روغن های زیتون، خواص و ویژگی های سلامتی یکسانی دارند، همه آنها، خاصیت آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریایی و ضد التهابی دارند.

از ویژگی های مهم زیتون اسلایس، فیبر بالای آن است. چربی و فیبر موجود در آن به سیری کمک می کند. مصرف زیتون، هوس نمک را نیز بر طرف می کند.

روغن زیتون، بر خلاف سایر روغن ها که از اسید های چرب اشباع تشکیل شده اند، از اسید های چرب غیر اشباع تشکیل شده اند و در تنظیم کلسترول خون و تری گلیسرید نقش مهمی را ایفا می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *