مواد مغذی موجود در جو دوسر

مواد مغذی موجود در جو دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد مغذی موجود در جو دوسر

لبریز از مواد معدنی و ریز مغذی ها:

مواد معدنی برای بسیاری از عملکردهای درونی بدن از جمله تنظیم سطح آب بدن ، سوخت و ساز انرژی و رشد و نمو استخوان ها بسیار ضروری می باشد. ریز مغذی ها مواد معدنی هستند که بدن به خودی خود قادر به تولید آنها نبوده و حتماَ برای تامین آن به یک منبع بیرونی مانند جو دوسر که غنی از منیزیم ،فسفات ، آهن ،زینک و مس می باشد، نیازمند است.اگر چه نیاز روزانه بدن به ریز مغذی ها کمتر از ۰٫۰۲ گرم در روز است ، اما نقش وسیعی در هماهنگ کردن عملکردهای فیزیولوژیکی بدن ایفا می کنند.

ماهر و باهوش مملو از ویتامین ها:
ویتامین ها محافظ بدن در برابر نفوظ عوامل خارجی بوده و در روند سوخت و ساز مشارکت دارند. بدن انسان قادر به تولید همه وتامین ها نیست و از راه های دیگر مانند غذا خوردن باید آنها را تامین کند.

جو دوسر غنی از ویتامین های B1 ، K ، B9 (اسیدفولیک) ، B5 می باشد.

خوش هضم با کربوهیدرات ها:

کربوهیدرات ها تامین کننده انرژی ضروری بدن هستند.جودوسر همانند سایر سایر غلات حاوی زنجیره طولانی کربوهیدرات ها می باشد که به آرامی در بدن تبدیل به گلوکز شده و وارد جریان خون می شوند. همین امر باعث می شود که بدن احساس سیری طولانی مدت کرده و هیچ کاهش ناگهانی در عملکرد فیزیکی و روانی قابل لمس نخواهد بود. بدلیل افزودن آهسته و پیوسته سطح گلوکز خون ، جودوسر و فرآورده های آن شاخص قند خون بسیار پایینی دارند.

سالم و تندرست با فیبرهای رژیمی:

فیبر رژیمی اجزای تشکیل دهنده یک رژیم غذایی می باشند که در دستگاه گوارش انسان قابل هضم نیستند. جودوسر بطور تقریباَ یکسانی شامل فیبر محلول و نامحلول رژیمی می باشد. فیبر محلول مانند بتا گلوکان ها، بدلیل طبیعت چسبناکشان ، به مایعات چسبیده و از غشای مخاطی در دستگاه گوارش محافظت می کنند.

بتا گلوکان ها با سطح وسیعی که دارند مواد مازاد در روده مانند اسید های صفراوی را به خود جذب کرده و به دفع آنها از بدن کمک می کنند.برای تولید اسید های صفراوی، بدن نیاز به کلسترول دارد و این خود به حفظ سطح کلسترول خون کمک می کند.سبوس جودوسر بیشترین فیبر رژیمی یعنی حدود ۸۵% موجود در هسته جودوسر را دارا است.فیبر نا محلول در دستگاه گوارش منبسط شده و باعث می شود روده بهتر عمل هضم را انجام دهد.

قوی و مملو از پروتئین ها:

پروتئین ها از اجزای ضروری بدن برای سوخت و ساز، ساخت بافت های عضلانی ، آنزیم های حیاتی و هورمون ها می باشند. بدن باید بطور پیوسته با پروتئین های با ارزش تغذیه شود تا بتواند عملکرد فیزیکی خود را حفظ کند. ارزش بیولوژیکی پروتئین های حیوانی موجود در شیر و لینیات افزایش می یابد.

شاد با سروتنین جودوسر:

بدن انسان کربوهیدرات موجود در غذا را به گلوکزتبدیل می کند که طی زنجیره ای از فرآیندها باعث بوجود آمدن تریپتوفان می شود.تریپتوفان اسید آمینه ایست که مغز با استفاده از آن سروتنین تولید می کند. سروتنین یک انتقال دهنده در سیستم عصبی بدن می باشد که پیام هایی نظیر گرسنگی، خواب، حال خوب و بد را رد و بدل می کند.برای داشتن سروتنین بیشتر تریپتوفان بیشتری باید در دسترس مغز انسان باشد که برای اینکار خوردن غذاهای غنی از کربوهیدراتهای پیچیده نظیر جودوسر گزینه خوبی می تواند باشد.

جذاب با جودوسر:

جودوسر شما را جذاب خواهد کرد، اگر مایلید امتحان کنید.شاخص هایی که یک فرد را نزد دیگران جذاب جلوه می دهد را نمی توان بدلیل تفاوت های فرهنگی و انفرادی برشمرد، اما بدن خوش فرم ، پوست صاف و شفاف ،مو های براق و اعتماد بنفس همراه با برخورد دوستانه و قابلیت برقراری ارتباط با دیگران نزد همه افراد از شاخص های جذابیت محسوب می شوند.

یک رژیم غذایی سالم، بدن شما را خوش فرم خواهد کرد و پوستی صاف و موهایی زیبا برای شما به ارمغان خواهد آورد. جودوسر با داشتن مقدار زیادی ویتامین B سلامت شما را تضمین خواهد کرد. اگر حس خوبی دارید جذاب هم بنظر خواهید آمد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *