ماسکهایی برای پوست های آفتاب سوخته

مطلب را به اشتراک بگذارید

ماسکهایی برای پوست های آفتاب سوخته

اگر مدتی طولانی در معرض آفتاب قرار گرفته‌اید و پوستتان ملتهب شده است، برای تسکین و احساس خنکی ماسک‌های زیر را امتحان کنید.
۱ – ماسک ماست :
این ماسک تسکین‌دهنده پوست‌های حساس و ملتهب است. یک پیمانه ماست ساده را روی پوست خشک و تمیز بمالید. ۲۰-۱۵ دقیقه صبر کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. اسید لاکتیک ماست به تسکین پوست و رفع التهاب آن کمک می‌کند.
در صورتی که مدتی طولانی در آفتاب بوده‌اید، ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه‌ورا یا مقداری خیار رنده شده و چند قطره روغن زیتون برای احساس خنکی بیش‌تر به ماست اضافه کنید.
۲ – ماسک کدوحلوایی :
۲ قاشق چای‌خوری پوره کدوحلوایی را با ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ¼ قاشق چای‌خوری روغن زیتون که خوب هم زده‌اید، مخلوط کنید. مواد را به صورت خمیری سفت روی پوست خشک و تمیز بمالید. قبل از شستن با آب گرم، ۱۰ دقیقه صبر کنید.

ویتامین آ کدوحلوایی خاصیت درمانی داشته و به بهبود بافت و پوست تحریک شده کمک می‌کند.

از بهترین ماسکهای مخصوص پوستهای ملتهب، ماسک های ویژه سبوس جو دو سر است، که می توانید با مراجعه به قسمت ماسکها آن ها را تهیه فرمایید

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *