ریزش موهای سر

مطلب را به اشتراک بگذارید

ریزش موهای سر

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو در طول یک روز کاملا” طبیعی است اما اگر زیاد موهایتان را شانه کنید و هنگام شستشو با شامپو بیش از حد پوست سرتان را ماساژ بدهید ممکن است روزانه موهای بیشتری از دست بدهید . گاهی اوقات هم بخاطر تغییرات هورمونی بعد از زایمان و یا نزدیک شدن به دوران یائسگی ریزش موها بیشتر می شود . علاوه براین ها ، وراثت ، داروها ، برخی بیماریها و کمبود ویتامین نیز در نازکی و کلفتی موها و ریزش آنها بسیار موثر است .

هر انسان معمولی اگر موهایش قهوه ای باشد تقریبا” حدود ۱۱۰ هزار تار مو و اگر موهایش بلوند باشد حدود ۱۴۰ هزار تارمو دارد در حالیکه افراد مو مشکی حدود ۱۰۸ هزار تار مو دارند و افراد مو قرمز در حدود ۹۰ هزار تار مو دارند که با این حساب ریزش ۵۰ تا۱۰۰ تار مو در روز خیلی محسوس نیست .

بارداری و ریزش مو :

 

معمولا” زنان تا سه ماه بعد از زایمان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می کنند زیرا در دوران بارداری میزان ریزش موهای آنها مثل همیشه نیست و بسیار کمتر است . زیرا در دوران بارداری سطح استروژن در بدن زنان بالاست در نتیجه موها پرپشت تر می شود. در این دوران رشد موها سریعتر نمی شود اما از آنجایی که موها کمتر از حد معمول می ریزد حجم موها بیشتر می شود. اما این وضعیت موقتی است.

خشکی پوست سر و ریزش مو :

اگر ریزش موهای شما خیلی شدید است شاید بخاطر خشکی بیش از حد پوست سرتان باشد. خشکی پوست سر اگر درمان نشود می تواند باعث ریزش شدید مو شود. رنگ کردن مو نیز ممکن است در ریزش مو موثر باشد . اگر پوست سر شما به مواد شیمیایی موجود در رنگ مو واکنش بدی نشان دهد ممکن است ریزش موهای شما شدیدتر شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *