رژیم غذایی برای بیماری پانکراتیت

مطلب را به اشتراک بگذارید

پانکراس غده‌ای است در بخش فوقانی شکم که هم برون‌ریز و هم درون‌ریز است؛ یعنی ترشحات آن هم مستقیماً وارد جریان خون می‌شوند و هم برای هضم پروتئین، چربی و کربوهیدرات، وارد روده می‌شوند.غذا به محض ورود به روده کوچک، توسط آنزیم‌های ترشح شده از پانکراس و اسید معده، هضم می‌شود.آنزیم‌های پانکراس با وجود هضم چربی و کربوهیدرات، هیچ آسیبی به پرز و دیواره روده وارد نمی‌کنند. بخش اعظم هضم چربی، پروتئین و نشاسته، به عهده آنزیم‌های ترشح شده از پانکراس است.

مطالعات محققان دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که برخی از مواد غذایی سبب سلامت پانکراس می‌شوند.برای داشتن پانکراسی سالم باید بر روی مواد غذایی که سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان است تمرکز کنید و البته مقدار مصرف چربی را کم کنید.برای مثال کینوا ارگانیک و محصولات جو دوسر شرکت OAB منبع خوبی از آنتی اکسیدان و پروتئین است.قابل ذکر است بدانید کینوا ارگانیک این شرکت برای اولین بار در سراسر ایران به فروش می رسد.

اسفناج،گیلاس و غلات کامل مثل کینوا برای سیستم گوارش بسیار مناسب است زیرا در مقابل رادیکال های آزادی که به ارگان های بدن آسیب می رسانند ، محافظت می کنند.

چه مواد غذایی نباید مصرف کنید اگر دچار پانکراتیت هستید ؟

• گوشت قرمز
• همچون سیب زمینی سرخ شده و چیپس
• سس مایونز و انواع سس ها
• کره حیوانی و گیاهی
• لبنیات پر چرب
• دسر و انواع شیرینی
• نوشیدنی های گازدار
• انواع پنیرها و لبنیات

اگر شما در سدد مبارزه با بیماری پانکراتیت هستید باید اسیدهای چرب ترانس را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ شده و همبرگر از بدترین نوع مواد غذایی بوده و باید حتما حذف شود.هر ماده غذایی سرخ شده، برای پانکراس بسیار بد بوده و باید از مصرف آن خودداری کنید.مصرف بیش از حد کیک و شیرینی برای سیستم گوارش مضر بوده و مقدار انسولین بدن را بالا می برد و در نهایت اگر کنترل نشود منجر به بیماری دیابت می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *