دکتر محمد دریایی کاشف اثر درمانی زول و بوقناق

مطلب را به اشتراک بگذارید

دکتر محمد دریایی کاشف اثر درمانی زول و بوقناق

کاشف اثرات درمانی گیاه زول و بوقناق برای درمان دیابت
درمانگر دیابت نوع ۲ با جو دو سر یا یولاف و گیاهان دارویی مانند زول و بوقناق

سوال : آقای دکتر ضمن معرفی خودتان به عنوان یک صاحبنظر در عرصه طب ایرانی و طب سنتی و متخصص گیاهان دارویی و آثاری که تاکنون از شما منتشر شده سوابق خود را قدری توضیح دهید و بفرمایید از چه زمانی وارد این عرصه شده اید؟

جواب : اینجانب محمد دریایی متولد ۱۳۳۰  در تهران و فارغ تحصیل دانشگاه تهران در رشته علوم زیستی (بیولوژی) گرایش گیاه شناسی و گیاهان دارویی بوده و در سال ۱۳۵۸ فارغ التحصیل شدم و با اخذ مدرک تخصصی وارد عرصه طب اسلامی و طب سنتی که در واقع مجموعه طب ایرانی را به وجود میآورد، شده و تحقیقات خود را بر همین پایه ادامه دادم. پدر و اجداد بنده از بزرگان جهرم میباشند، و دایی جدّ پدری اینجانب آیتالله سیدعبدالحسین لاری مجتهد معروف که از سران مبارز علیه انگلیس و مزدوران او در منطقه فارس و بوشهر بوده که اقدامات استعمارگران در خلیجفارس را خنثی و محکوم به شکست نمود.

اولین کتاب تحقیقی بنده در خصوص علل تحریم گوشت خوک از نظر دین و دانش بود که در سال ۱۳۵۲ به چاپ رسید. در خدمت اساتید بزرگی چون شهید دکتر پاک نژاد، دکتر غیاثالدین جزایری، دکتر حسن ابراهیم زاده چهره ماندگار، دکتر احمد قهرمان (مورفولوژیست)دکتر شیبانی (فیزیولوژیست)، دکتر ملک زاده (میکروبیولوژیست)، تلمّذ نمودم با توجه به اینکه به دو زبان عربی و انگلیسی تسلط کافی دارم همواره به منابع اصلی کتب طب سنتی و آموزههای اسلامی مراجعه و گزارهها را از اصلیترین منابع اولیه کسب نموده و ترجمه دقیق و تحلیل پژوهشی به زبان روز و نیز مراجعه به منابع خارجی توانستم آثار مفیدی که ارزش ارائه به جامعه را دارد تقدیم نمایم. در سال ۱۳۸۰ با جمعی از دوستان همفکر در طب ایرانی، انجمن ترویج گیاهان دارویی را تأسیس نموده و بسیاری از مشتاقان را از منبع فیّاض طب اسلامی و طب سنتی آموزش داده و در سال ۱۳۹۱ جامعه احیاگران طب ایرانیان را به همت عدهای دیگر از پژوهشگران به ثبت رسانیدیم که ریاست هیأت مدیره این مجموعه به عهده اینجانب محول گردید. و همچنان تلاشهای فراوانی در راستای گسترش طب اسلامی- ایرانی و گیاهان دارویی ادامه دارد.  از توفیقات دیگری که نصیب اینجانب گردید، ترجمه و تحقیق و تحلیل دقیق رساله ذهبیه امام رضا  و شرح طب اهل بیت مستند به کتاب علامه سیّد عبدالله شُبَّر و کتاب طب النبی و طبالائمه بوده که مورد استقبال عموم اقشار قرار گرفت و کتاب رساله ذهبیه امام رضا (ع) اکنون در حال ترجمه به زبان انگلیسی است که توسط آستان قدس رضوی انتخاب و جهت ترجمه و شرکت در جشنواره امام رضا  در مالزی معرفی و ارائه گردیده است.

در عرصه طب سنتی کتاب دانشنامه طبی مسائل زنان و مردان با رویکرد طب ایرانی و طب جدید و کتاب مزاج خود را بشناسیم، و معجزات درمانی گیاهان دارویی در طب ایرانی و درمان بیماریها با دمنوشها و سردنوشها، معجزات درمانی عرقیات گیاهی، ۳۶۵ روز همگام با آشپزی گیاهی ایرانی، نان سبوسدار گندم و جو، فست فودها (سم فودها) و نوشابه های ناگوار، معجزات درمانی سیاه دانه و عسل، فرهنگ و آداب روزه داری با غذاهای طبیعی، خواص درمانی نمک دریا، خرما و آخرین اثر در زمینه درمان کامل دیابت و درمان کبد چرب در طب ایرانی، مامایی و درمان بیماریهای زنان در طب ایرانی و چگونه جوان بمانیم است.

سوابق علمی و فرهنگی اینجانب

* تألیف بیش از ۲۰ جلد کتاب در خصوص احیای طب اسلامی و ترویج طب اصیل سنتی- ایرانی

* کشف چند داروی گیاهی برای بیماریهای دیابت، میگرن، پروستات، کبد چرب، سنگ کلیه و مثانه و بهبود بیش از صدها نفر از بانوان مبتلا به کیست تخمدان و فیبروم رحمی و …

* کمک به گسترش صنایع عرقیات گیاهی، دمنوشها و کشت گیاهان دارویی ارگانیک و طبیعی.

* مدیریت مجله «غذای سالم» به عنوان سردبیر مجله.

* انتخاب اینجانب به عنوان مؤلف برتر در عرصه گیاهان دارویی، مزاج شناسی و غذاهای گیاهی، از طرف ریاست جمهوری

*  انتخاب به عنوان مؤلف برگزیده در ترجمه و شرح کامل رساله ذهبیه امام رضا

از آنجا که حسب تجارب کسب شده و روابطی که بر اصل صداقت استوار بوده، مورد وثوق و اعتماد مسؤولین محترم نظام قرار گرفته و برای انجام امور ویژه فرهنگی و علمی و نیز در مواردی دیگر، انتخاب و انجام وظیفه نمودهام.
ضمناً در مورد بیماریهایی مانند دیابت، میگرن، پوکی استخوان، آلزایمر، پارکینسون، بیماریهای قلبی و عروقی و … طرحهای قابل توجهی برای درمان اینگونه بیماریها در دست است که به یاری خداوند متعال در این مراکز به اجرا در خواهد آمد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *