اطلاعات تغذیه ای گندم سیاه خام

اطلاعات تغذیه ای گندم سیاه خام

مطلب را به اشتراک بگذارید

اطلاعات تغذیه ای گندم سیاه خام

گندم سیاه عطر و بوی دلپذیر و بافت نرم دارد و در کمتر از ۱۵ دقیقه پخته می شود. گندم سیاه خام منبع خوبی از فیبر، پروتئین و آهن می باشد. اگر شما به دنبال یک غذای سالم برای تکمیل رژیم غذایی خود هستید، گندم سیاه را فراموش نکنید.

کربوهیدرات و فیبر گندم سیاه:

۱/۴ فنجان گندم سیاه خام حاوی ۳۲ گرم کربوهیدرات پیچیده و سودمند و ۵ گرم فیبر می باشد. گندم سیاه نسبت به برنج قهوه ای منبع بهتری از فیبر است چرا که برنج قهوه ای در همین مقدار (۱/۴ فنجان) حاوی ۱ الی ۲ گرم فیبر می باشد.

فیبر گندم سیاه برای هضم زمان بیشتری نیاز دارد که همین امر باعث کمک به کنترل گرسنگی و لاغری می شود. فیبر همچنین به جلوگیری از یبوست کمک می کند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهد. 

 

پروتئین و چربی گندم سیاه:

گندم سیاه خام حاوی پروتئین و چربی نیز می باشد. ۱/۴ فنجان گندم سیاه خام حاوی ۱/۵ گرم چربی کل و ۶ گرم پروتئین می باشد.

در حالی که معمولاً افراد به خاطر افزایش وزن از مصرف چربی نگران هستند، گندم سیاه یک ماده غذایی مغذی برای این افراد به حساب می آید و می تواند ۲۰ الی ۳۵ درصد کالری مورد نیاز روزانه را بدون افزایش وزن تأمین کند.

در طول روز با مصرف گندم سیاه به همراه سایر غلات کامل مانند کینوا و سبزیجات، می توانید تمام اسید آمینه های ضروری بدن را فراهم کنید. پروتئین باید بتواند ۱۰ تا ۳۵ درصد کالری مصرفی روزانه شما را تأمین کند.

کالری گندم سیاه:

۱/۴ فنجان گندم سیاه حاوی ۱۴۰ کالری می باشد که در مقایسه با رژیم غذایی حاوی برنج، کالری بیشتری به بدن می رساند.

آهن گندم سیاه:

۱/۴ فنجان گندم سیاه، ۶ درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. به عبارت دیگر، ۱/۴ فنجان گندم سیاه حاوی ۱/۰۸ میلی گرم آهن می باشد.
ارزش تغذیه ای مواد مغذی مورد نیاز بدن بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری برای بزرگسالان بیان می شود. آهن یک ماده مغذی و ضروری است که به حمل اکسیژن و انتقال آن در سراسر بدن شما کمک می کند. کمبود آهن یکی از رایج ترین کمبود مواد مغذی در سراسر جهان به حساب می آید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *