از خواص بی نظیر زیره چه میدانید

مطلب را به اشتراک بگذارید

از خواص بی نظیر زیره چه میدانید

به طور معمول پخت و پز با زیره سبز فواید دارویی زیادی برای بدن دارد. حتی اضافه کردن مقدار کمی از این گیاه به مواد غذایی، به صورت دانه یا آسیاب شده، باعث  ایجاد عطر و طعم خوبی در غذا می شود و بهترین راه برای حفاظت از معده در مقابل ادویه جات و ترشی جات قوی می شود.
معمولا دانه زیره سبز بهبود رنگ پریدگی و درد می شود، پس کافیست تعدادی از آن را مصرف کنید. ضمن اینکه جویدن دانه های سبوس رایج ترین روش برای جذب منافع است. آنها همچنین می توانید آن را  پودر کنید، سپس با آب مخلوط کنید و بنوشید.
گاهی اوقات مخلوط این پودر با مقدار کمی از آب یا روغن برای درمان زخم و یا کمک به بدن در التیام زخم و بخیه یا خراش های بزرگ بسیار مفید است  و در دوران باستان مورد استفاده قرار میگرفت. این دانه خواص ضد عفونی کننده دارد و به احتمال زیاد کمک کرد از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند البته برای زخم های باز سفارش نمی شود.
از روغن زیره سیاه استفاده دارویی نیز می کنند. مصرف یک قاشق مربا خوری برای کمک به آرامش اعصاب و یا کاهش تحرک بیش از حد در کودکان می شود و اثر آرام بخش می باشد.
به طور کلی از مهمترین خواص زیره سقط کننده، ضد درد، بی حس کننده، ضد کرم، ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد باکتری، ضد سم، ضد صفرا، ضد باروری، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، تقویت کننده ی قوای جنسی، قابض، ضد نفخ، ضد احتقان، معرق، هضم کننده ی غذا، ادرار آور، شیرافزا، دارای خاصیت استروژنی، قارچ کش، لاروکش، فتودرماتیتیک، محرک، تقویت کننده ی معده، تقویت کننده ی رحم و التیام دهنده ی زخم است.

استفاده از زیره برای کلیه ی گروه های خونی بی اثر است.

عوارض جانبی و مضرات زیره سیاه:

  • مصرف عرق زیره در بعضی افراد موجب اسهال و در برخی دیگر باعث یبوست می‌شود.
  • بیماران کلیوی، کبدی و تنفسی و همچنین مادران باردار قبل از استفاده از عرق زیره، لازم است با پزشک خود مشورت کنند.
  • خود سرانه عرق زیره را به کودکان ندهید.
  • زیاده روی در مصرف زیره بعلت طبع گرم ایجاد کهیر می کند.
  • زیاده روی در مصرف زیره باعث افزایش ترشح تیروئید و در نتیجه لاغری و زردی رنگ چهره خواهد شد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *