مواد غذایی برای عضله سازی

مواد غذایی برای غضله سازی

مطلب را به اشتراک بگذارید

۱۰ ماده غذایی برتر برای عضله سازی:
۱- گوشت گاو:

گوشت گاو حاوی تمام مواد موثر در رشد عضلانی بدن است. شامل آهن، زینک و ویتامین B. همچنین بدن را با پروتئینی با کیفیت بالا و درصد زیادی از آمینو اسید تامین می کند. آمینو اسید با انسلین کار می کند تا فرایند عضله سازی شکل گیرد. همچنین دارای کالری پایینی است پس افرادی که در رژیم غذایی لاغری هستند مشکلی ایجاد نمی کند. گوشت گاو برای گروه خون O سودمند است. برای افراد دارای گروه خونA مضر می باشد. برای افرادی که دارای گروه خون B هستند گوشت گاو بی اثر است. گوشت قرمز باعث افزایش وزن در گروه خون AB می شود.


۲- مرغ بدون پوست:

 مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین های با کیفیت است که در عضله سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده، سلامی استخوان و ثابت نگه داشتن وزن نقش بسزائی دارد. استفاده از مرغ بسیار آسان است. می توانید به آسانی از سوپر تکه مرغ مورد نظر خود را پاک شده و آماده تهیه کنید و به یکی از انواع مختلف روشهای پخت وعده غذایی خود را آماده کنید. مرغ برای افراد دارای گروه خون O و A بی اثر و برای گروه خون B و AB مضر است.

۳- پنیر کوتیج (Cottage cheese): 

این نوع پنیر حاوی نوع خاصی از پروتئین می باشد که هضم آن آهسته صورت می گیرد. برای افرادی که مجبور هستند مدت طولانی غذا میل نکنند انتخاب بسیار خوبی است. همچنین دارای ویتامین B12، کلسیم و مواد معدنی مفید دیگری است. انواع پنیر مناسب با گروه خون: O = پنیر فتا، پنیر بُز، پنیر پیتزا. 
A = پنیر پیتزا. B = پنیر فتا، پنیر ریکوتا، پنیر پیتزا، پنیر گودا، پنیر پارمزان. AB = پنیر پیتزا، پنیر بُز، پنیر فتا، پنیر گودا، پنیر هلندی.


۴- تخم مرغ:

 تخم مرغ حاوی پروتئین با کیفیت، ۹ نوع آمینو اسید، چربی خوب و ویتامین D است. تخم مرغ برای تمامی گروه های خون مناسب می باشد.


۵- پروتئین لبنیات: 

این نوع از پروتئین سریعتر جذب می شود. بیشتر بدنسازان صبح زود و بلافاصله بعد از تمرین از لبنیات استفاده می کنند و یا در بعضی از وعده های غذایی خود مخلوط می کنند. مصرف لبنیات برای افراد دارای گروه خون O به شدت محدود است زیرا سیستم گوارش آن ها قادر به هضم لبنیات نیست. افراد دارای گروه خونA باید از مصرف مواد غذایی که از شیر تهیه شده اند خودداری کنند. مصرف لبنیات در این گروه خونی باعث افزایش مخاط می شود که خود عامل جذب ویروس ها و باکتری ها می گردد. افراد گروه خون B آزادانه می توانند از لبنیات استفاده کنند و افراد دارای گروه خون AB نیز می توانند از لبنیات لذت ببرند ولی نباید زیاده روی کنند.


۶- تن ماهی و سایر ماهی ها:
 

ماهی ها دارای پروتئین بالا، چربی پایین و اُمگا ۳ بالا هستند. اُمگا ۳ اهمیت بالایی در کارکرد درست متابلیسم بدن و چربی سوزی دارد. ماهی های مناسب برای گروه خون خود را انتخاب کنید:
گروه خون O: ماهی سرخو، حلوا ماهی، صبور ماهی، اردک ماهی، ماهی آزاد.
گروه خون A: ماهی سرخو، شیر ماهی، کپور، قزل آلا، ماهی سفید، سالمون.
گروه خون B: شیر ماهی، ماهی سرخو، سالمون، حلوا ماهی، ماهی هامور، سفره ماهی.
گروه خون AB: شیر ماهی، ماهی سرخو، ماهی تن، سالمون، صبور ماهی، ساردین.

۷- جو دو سر پرک:

 بدلیل داشتن شاخص قند خون پایین و عملکرد حداقل آن دارای کربوهیدرات بالایی است. در کل برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند و افرادی که می خواهند عضلات خود را حفظ کنند مفید می باشد. جو دو سر برای هر ۴ گروه خون مناسب است.


۸- غلات سبوس دار:
 

هضم غلات سبوس دار به صورت موثر برای بدن صورت می گیرد و مواد معدنی بیشتری، نسبت به غلات معمولی جذب بدن می شود. این امر باعث داشتن انرژی پایدار و سلامت کلی می شود. به عنوان مثال برنج قهوه ای هورمون رشد را تقویت و تحریک به رشد می کند که برای پر حجم شدن عضلات، چربی سوزی و بدست آوردن قدرت بدنی حیاتی است. 


۹- میوه ها و سبزیجات:
 

منبع غنی از آنتی اُکسیدان ها هستند. آنتی اُکسیدان ها نقش اصلی در کارکرد درست و سالم سیستم دفاعی بدن دارند. همچنین شامل مواد معدنی دیگری از جمله: ویتامین C، ویتامین E و غیره است. میوه های مناسب برای گرو خون O : موز، گیلاس، انبه، انگور، آناناس، تمشک، انار، زغال اخته. گروه خون B: موز، انگور، هندوانه، آناناس. گروه خون AB: گیلاس، انگور، آلو، آناناس، لیمو ترش، زغال اخته.


۱۰- چربی های خوب: 

چربی های خوب برای رشد عضله ضروری هستند. این نوع چربی را می توانید با استفاده از سالمون، ماهی های دیگر، آجیل، سبزیجات با برگ های سبز، روغن زیتون، آووکادو و دانه ها کسب کنید. همچنین دارای منبع غنی از اُمگا ۳ و اُمگا ۶ هستند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *