درمان گیاهی کم کاری تیروئید

OAB درمان گیاهی کم‌ کاری تیروئید

مطلب را به اشتراک بگذارید

در مورد درمان گیاهی کم کاری تیروئید در این مطلب توضیح می دهیم.

با ما همراه باشید.

درمان گیاهی کم کاری تیروئید

ید: برای بهبود کم کاری تیروئید ضروری و مهم است. اغلب بیمارانی که به این بیماری مبتلا هستند، باید میزان مصرف ید مصرفی خود را افزایش دهند.

بهترین مواد غذایی برای بهبود عملکرد غده تیروئید به شرح زیر می باشد:

– بلغور جو دوسر
– نمک دریا (کم سدیم یددار)
– کینوا
– سیب زمینی
– ماست
– گوشت و غذاهای دریایی
– مکمل های ید (که توسط دکتر تجویز می شود).

 

آیا تخم کتان به مشکلات تیروئید کمک می کند؟

 

– دانه کتان یک منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳ است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می کند افراد مبتلا به مشکلات تیروئید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم اسید چرب در روز مصرف کنند. این اسید های چرب به تولید هورمون های سالم کمک و به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می کنند.

– یکی از مواد تشکیل دهنده موجود در این محصول، اسید لینولنیک است. اسید لینولنیک به عنوان یک ضد التهاب در سیستم بدن شناخته شده است.

– تخم کتان عدم تعادل هورمون را بهبود می بخشد.

– منیزیم و ویتامین B6 در دانه های کتان به کارکرد مناسب غدد نیز کمک می کنند.

کم کاری تیروئید

این بیماری در افراد مختلف در سنین مختلف اتفاق می افتد، اما بیشتر در زنان بالای ۵۰ سال رخ می دهد. کاهش هورمون ها باعث کاهش میزان سوخت و ساز بدن می شود. علائم این بیماری شامل خستگی، افزایش وزن، حساسیت به سردی، سردرد و افسردگی است.

سایر گیاهان مغذی سرشار از ید:

زنجبیل:

زنجبیل بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زیرا دارای خاصیت ضد التهابی قوی است.

همچنین سرشار از زینک، منیزیم و پتاسیم نیز می باشد که همگی به بهبود عملکرد تیروئید کمک می کنند. زنجبیل بهتر است تازه میل شود و یا از زنجبیل ارگانیک استفاده کنید. می توانید به سوپ یا سایر غذاها اضافه کنید. چای زنجبیل نیز گزینه مناسبی است. چند تکه زنجبیل یا پودر زنجبیل ارگانیک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد، سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید. دو بار در روز این چای را میل کنید.

درمان-گیاهی-کم-کاری-تیروئید-OAB

با مصرف جینسینگ کم کاری تیروئید را درمان کنید:

در روز دو بار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم جینسینگ مصرف کنید. این گیاه برای درمان بیماری های خود ایمنی مانند تیروئیدیت هاشیموتو و گریوز بسیار مهم است. این گیاه را دو بار در روز قبل از صبحانه و قبل از ناهار با توصیه پزشک مصرف کنید.

جینسینگ با کمک به عملکرد غدد آدرنال (غدد فوق کلیوی یک جفت غده درون ریز هستند که هر کدام بر روی کلیه ها قرار دارند و هر کدام از دو بخش تشکیل شده اند و از این دو بخش هورمون های جداگانه ای ترشح می شود و غده تیموس (غده ای که در بدن هر انسان وجود دارد و جزو دستگاه ایمنی محسوب می شود، مهم ترین فعالیت این غده تولید لنفوسیت می باشد) و سطح هورمون ها را تنظیم می کند و نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارد. این گیاه به کاهش خستگی یکی از علایم این بیماری کمک می کند.

گردوی سیاه:

منبع خوبی از ید طبیعی محسوب می شود که به تقویت غده تیروئید کمک می کند. همچنین سرشار از منیزیم است که به فعالیت طبیعی تیروئید کمک می کند.

گزنه، یکی دیگر از گیاهان سرشار از ید است که برای درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود:

گزنه همچنین دارای خاصیت ضد التهاب و ضد حساسیت است و ادرار آور است که برخی از علائم این بیماری از جمله تورم و احتباس آب (تجمع آب در بدن ناشی از تجمع بیش از حد مایعات در سیستم گردش خون و بافت های بدن) را برطرف می کند.
بهترین راه برای مصرف گزنه: مصرف آن به صورت چای گیاهی (یک قاشق گیاه گزنه را به مدت ده دقیقه دم کنید و روزی یک الی دو بار مصرف کنید).

تخم کتان بو داده آماده مصرف:

هر روز با معده خالی ۱ الی ۲ قاشق تخم کتان بو داده را با آب بخورید. تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب به خصوص امگا ۳ است که به عملکرد غده تیروئید کمک می کند. امگا ۳ نقش بسیار مهمی در تنظیم التهاب ایفا می کند و برای درمان بیماری های گریوز (نوعی پرکاری تیروئید که معمولاً با بیرون زدگی چشم ار حدقه همراه است) و تیروئیدیت هاشیموتو (نوعی التهاب مزمن تیروئیدی است که به علت نوعی بیماری خود ایمنی به وجود می آید) بسیار مهم است.

مکمل جلبک دریایی:

روزانه حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم مکمل جلبک دریایی مصرف کنید. نوعی جلبک قهوه ای شامل مقادیر زیادی ید طبیعی است و می تواند غده تیروئید را تحریک کند. همچنین شامل موادی است که به کاهش سایز تیروئید و عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند. حتماً برای مصرف این مکمل ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان کم کاری تیروئید با نور آفتاب:

روزانه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این کار برای حفظ سطح ویتامین D بدن حیاتی است و نقش مهمی در عملکرد متابولیسم و ایمنی دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *