گندم سیاه و دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

گندم سیاه و دیابت

یک دانه دلپذیز که معمولاً در نان و سوبا (نوعی نودل ژاپنی تهیه شده از آرد گندم سیاه) یافت می شود کمک شایانی به بیماران دیابتی برای حفظ سطح قند خون می کند. گندم سیاه می تواند به عنوان یک مکمل غذایی یا یک وعده کامل به الگوی غذایی افراد دیابتی اضافه گردد، که یک روش ایمن، ساده و مقرون به صرفه برای کاهش سطح گلوکز خون و در نتیجه کاهش ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های ناشی از آن مانند نارسایی های کلیوی و قلب و عروق می شود.

گندم سیاه ارگانیک ۲۵۰ گرمی   

گندم سیاه چگونه سطح قند خون را می کاهد؟

سال ۲۰۰۳ میلادی مقاله ای در مجله کشاورزی و مواد غذایی چاپ شد که به بررسی و مقایسه تأثیر یک دوز عصاره گندم سیاه و دارو های رایج برای کنترل سطح قند خون ۴۰ موش آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع یک پرداخته است.

محققین پس از طی چند روز متوجه شدند موش هایی که قبل از وعده غذایی اصلی یک دوز گندم سیاه مصرف میکنند، حدود ۱۲ الی ۱۹ درصد سطح قند خون کمتری نسبت به موش هایی دارند که یک دوز دارو مصرف کرده اند.

اگرچه این آزمایش برای دیابت نوع اول که بدن قادر به تولید انسولین نمی باشد انجام شده است، اما نتایج برای دیابت نوع دوم که به مراتب شایع ترهم می باشد، همانند نوع یک است.

اما مهم ترین جزء موجود در گندم سیاه که به ندرت در سایر دانه ها یافت می شود و موجب چنین کاهشی در سطح گلوکز خون است، یک فرستنده مهم ثانویه در انتقال سیگنال انسولین بنام CHiro-Inositol می باشد.

فروش گندم سیاه در ایران

گندم سیاه ارگانیک را می توانید از فروشگاه اینترنتی oabshop.ir تهیه کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *