کینوا و کلسترول

مطلب را به اشتراک بگذارید

محتوای فیبر موجود در کینوا برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. مواد غذایی مثل کینوا که حاوی فیبر است از دستگاه گوارش عبور کرده و به اسیدهای کبد متصل شده و مواد سمی را از بدن خارج می کند. کبد با استفاده از کلسترول ،اسیدهای کیسه صفرا را تولید می کند. بنابراین جذب کلسترول و سطح کلسترول بد LDL کاهش می یابد. از این رو، مصرف غذاهای حاوی فیبر مثل کینوا سلامت قلب را افزایش می دهد.

کینوا فاقد کلسترول است. محتوای محلول فیبر در کینوا به کبد کمک می کند تا از کلسترول ذخیره شده بدن استفاده کند و این سطح کلسترول بد LDL بدن را کاهش می دهد. محتوای پروتئین بالای کینوا مانند پروتئین گوشت می باشد.بنابراین افراد گیاه خوار براحتی می توانند کینوا را جایگزین گوشت کنند.

خوردن کینوا بهتر از خوردن گوشت هایی نظیر گوشت گاو است، چون چنین گوشتی سرشار از چربی اشباع شده است. مصرف کینوا باعث کاهش سطح کلسترول بدن شده و از انباشته شدن پلاکت در رگها جلوگیری می کند. داشتن چنین خاصیتی از بیماری های قلبی عروقی،حمله های قلبی و نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *