کربوهیدرات موجود در کینوا

مطلب را به اشتراک بگذارید

کربوهیدرات موجود در کینوا

کینوا نوعی بذر است که خواصی فراتر از خواص غلات را دارد. کینوا غله ای است حاوی پروتئین،چربی های اشباع نشده، کربوهیدرات سالم و از همه مهمتر جایگزینی عالی برنج. زیرا برنج حاوی نشاسته فراوانی است. بخش بزرگی از کالری کینوا از کربوهیدرات است، با این حال در رژیم غذایی بیشترین بخش و مورد نیاز مربوط به کربوهیدرات است.کربوهیدرات کینوا از نوع مفید و پیچیده بوده و برای بدن لازم است.

کالری دریافت شده از کربوهیدرات ها

یک و نیم پیمانه کینوا پخته شده حاوی ۱۱۰ کالری است. بیش از ۷۰ درصد این کالری کربوهیدرات و بقیه آن مقادیر تقریبا مساوی پروتئین و چربی است.هر یک گرم کربوهیدرات حاوی ۴ کالری است. بنابراین ۲۰ گرم کربوهیدرات در ۱۰۰ گرم کینوا تقریبا ۸۰ کالری است.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا سفید ارگانیک

عملکرد کربوهیدرات

هضم کربوهیدرات ها مثل شکر و نشاسته است، بدین صورت که با عبور از دستگاه گوارش باعث شکسته شدن آن می شود. هضم قندها تقریبا بلافاصله در روده انجام می شود،با این حال کینوا حاوی مقدار کمی قند است یعنی در نصف پیمانه کمتر از ۱ گرم قند. بیشتر کربوهیدرات موجود در کینوا از نشاسته است که با سرعت کمتری از شکر هضم می شود، در نهایت باعث به وجود آمدن گلوکز می شود. هر سلول بدن به گلوکز که منبع سوخت خود جهت فعالیت روزانه است، نیاز دارد. هضم سریع قند تقریبا بلافاصله گلوکز را فراهم می کند در حالیکه مدت شکسته شدن قند بالا باشد، باعث ذخیره پایدار گلوکز می شود. از این رو مصرف کینوا باعث هضم و جذب بهتر شده و از آنجا که حاوی فیبر است و گلوتن ندارد، مدت زمان طولانی شما را سیر نگه می دارد.

کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی

به دلیل اهمیت بالای گلوکز در بدن، بیشترین کالری دریافتی باید از کربوهیدرات ها باشد. ۴۵ تا ۶۵ درصدکالری موجود در رژیم غذایی باید از کربوهیدرات ها دریافت شود. این بدین معنی است که اگر ۲۰۰۰ کالری روزانه مورد نیاز شما است، ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ کالری باید از کربوهیدرات ها دریافت شود. اگر شما تمامی مقادیر مصرفی را به گرم تبدیل می کنید، کالری را تقسیم بر ۴ کنید تا واحد گرمی آن را بدست بیاورید.اگر شما ۳۲۵-۲۲۵ گرم روزانه به کربوهیدرات نیاز دارید،برای یک رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، فقط ۶ تا ۸ درصد کربوهیدرات کل روزانه مورد نیاز را از کینوا دریافت می کنید.از این رو کینوا از بهترین نوع کربوهیدرات تشکیل شده و برای بدن سودمند است.

فیبر موجود در کینوا

قسمتی از کربوهیدرات موجود در کینوا از فیبر است. بدن شما آنزیم های لازم جهت شکستن فیبر را ندارد بنابراین هیچ کالری به رژیم غذایی شما اضافه نمی کند. به جای تولید انرژی، فیبر از روده عبور می کند و محیط روده را تمیز می کند، همانطور که فیبر حرکت می کند مواد غذایی مضر را برداشته و باعث می شود تا فعالیت روده منظم شود. هضم کربوهیدرات به بدن انرژی می دهد. طبق تحقیقات انجام شده رژیم غذایی آمریکا در سال ۲۰۱۰، برای هر ۱۰۰۰ کالری موجود در رژیم غذایی به ۱۴ گرم فیبر نیاز دارید که اگر رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری داشته باشید به ۲۸ گرم فیبر می رسد. با در نظر گرفتن رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری، نصف پیمانه کینوا پخته شده نزدیک به ۱۰ درصد فیبر روزانه (۲٫۶ گرم) را تامین می کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *