مزایای نوشیدن چای زنجبیل

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای نوشیدن چای زنجبیل

از هزاران سال پیش، به اثرات دارویی زنجبیل اهمیت داده شده است و مصرف چای زنجبیل می تواند برخی شرایط ناراحت کننده را تسکین دهد.

تسکین دهنده درد معده:

یکی از مهم ترین خواص زنجبیل توانایی آن برای مقابله با حالت تهوع می باشد و نوشیدن چای زنجبیل در صورتی که بیمار هستید، دردهای معده را به خوبی تسکین می دهد. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، مطالعات متعدد نشان می دهد که زنجبیل باعث کاهش بیماری های حرکتی و حتی تهوع ناشی از شیمی درمانی یا جراحی می شود.

تسکین دهنده درد عضلانی:

بر طبق یک مطالعه منتشر شده در “مجله درد” در سال ۲۰۱۰، زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین به کاهش درد عضلانی پس از ورزش کمک می کند. در آزمایشی افراد مورد مطالعه در تمرینات سخت برای ایجاد درد عضلانی شرکت کردند و سپس زنجبیل خام یا زنجبیل گرم مصرف کردند و عده ای از زنجبیل مصرف نکردند. محققان میزان درد را در سه روز متوالی مشاهده کردند و دریافتند که شرکت کنندگانی که زنجبیل خام و گرم را مصرف کردند، درد کمتری نسبت به افرادی که زنجبیل مصرف نکرده بودند، احساس می کردند. بنابراین، نوشیدن چای زنجبیل بعد از تمرینات سخت به شما کمک می کند که از دردهای عضلانی خلاص شوید!

زنجبیل ارگانیک ۲۰۰ گرمی

احساس درد کمتر در دوره قاعدگی با چای زنجبیل:

زنان مبتلا به گرفتگی ها و دردهای شدید قاعدگی می توانند با مصرف روزانه چای زنجبیل از این دردها رهایی پیدا کنند. در آزمایشی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، زنانی که دچار دردهای زیر شکمی یا حتی کمردرد بودند، با مصرف این چای دردهای آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافت.

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می کند اگر به سنگ های صفراوی، دیابت یا بیماری قلبی مبتلا هستید قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید. زیرا مصرف بیش از حد زنجبیل ممکن است خطرآفرین باشد. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *