دانه کامل جو دوسر ۲۵۰ گرمی

دانه-کامل-جو-دوسر

مطلب را به اشتراک بگذارید

دانه کامل جو دوسر چیست؟

در این مطلب، اطلاعاتی در مورد خواص این دانه را به شما ارائه خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

دانه کامل جو دوسر ۲۵۰ گرمی OAB

(Oat Groat Hulled) تمامی اجزای جو دوسر را در خود دارد و حاوی ارزش غذایی بسیار بالایی است. سرشار از فیبر، پروتئین، منگنز، روی و ویتامین های گروه B است. از خواص این دانه، معجزه درمان دیابت، مخصوصاً دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی می باشد.

دانه-کامل-جو-دوسر-OAB---2

این غله بهترین جایگزین برنج بوده و نیازی به شستشو ندارد. هر ۱۰۰ گرم دانه کامل جو دوسر ۳۵۹ کیلوکالری است. این محصول حاوی ۱۷٫۶ درصد پروتئین است که این مقدار برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین حاوی ۴۴ درصد کربوهیدارت پیچیده است که از چاقی جلوگیری می کند و انرژی مورد نیاز برای عملکرد بهتر مغز را فراهم می کند. این دانه سرشار از فیبر است که معادل ۱۶٫۵ درصد است. پس باعث می شود بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد. طبق گزارشات محققین، مقدار فیبر روزانه ای که توصیه می شود، برای مردان ۱۱ درصد و زنان ۱۶ درصد می باشد. دانه کامل جو دوسر را همانند برنج می توانید دم کنید و بهتر است به ازای هر فنجان از این محصول، یک فنجان کینوا را با آن مخلوط کنید و با فرمول برنج دم کنید.

طرز تهیه غذا با این غله

زمان پخت این غله ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است و بهترین جایگزین برنج می باشد. می توانید از آن، در تهیه انواع غذا، سوپ، سالاد و صبحانه استفاده کنید.
یک پیمانه دانه کامل جو دوسر را با سه پیمانه آب به همراه نمک و روغن به میزان دلخواه بپزید تا آب آن کاملاً جذب شود پس آماده مصرف خواهد بود. به دلخواه می توانید پلو جو دوسر خود را با کینوا و برنج مخلوط و دم کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

این محصول را می توانید از مغازه ها و نیز بصورت آنلاین خریداری کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *