حمام نمک دریا

مطلب را به اشتراک بگذارید

حمام نمک دریا

۸ خاصیت استفاده از حمام نمک دریا :

حمام نمک دریا، راه حلی برای درمان بسیاری از ناراحتی های بهداشتی است. حمام نمک دریا چه از طریق دریا انجام شود چه از طریق حمام موجود در خانه، در هر دو حالت برای از بین بردن بسیاری از سموم، جوانی پوست و تعادل انرژی بدن می تواند موثر واقع شود.

سم زدایی

آب دریا شامل کلرید سدیم است، که این ماده به حذف سموم و مواد زائد بدن کمک می کند. بسیار مهم است که بدانید یک حمام نمک دریا، مایع به دام افتاده اطراف مچ پا، ران و زانو را کم می کند و ورم بدن را از بین می برند. اگر به دنبال درمان قوی تری هستید می توانید از نمک دریا با جلبک دریایی استفاده کنید. این گیاهان با غنی سازی آب و مواد معدنی اضافی، برای بسیاری از بیماران پوستی مفید هستند.

آرامش بخش

حمام نمک یکی از موثرترین روش ها، برای استراحت و آرامش اعصاب است. منیزیم، پتاسیم و برمید موجود در نمک دریا به تسکین درد کمک می کند. آب گرم با نمک دریا به از بین بردن درد مفاصل نیز کمک می کند.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

تسکین درد های رماتیسمی

مراکز آبگرم و استفاده از نمک دریا برای درمان آرتریت روماتوئید، آرتروز، آسیب های ورزشی، دردهای مزمن و فشار خون بالا مفید است. پزشکان می گویند حمام نمک دریا باعث افزایش گردش خون می شود.

اثر ضد باکتری بر روی پوست

اگر شما دارای آکنه، اگزما یا درماتیت هستید می توانید از حمام نمک دریا استفاده کنید. نمک دریا به طور کلی (نمک طعام) ضد عفونی کننده خوبی است و آب نمک دریا به بریدگی های جزئی و توقف خونریزی و سرعت دادن به انعقاد خون کمک می کند. هنگامی که شما از حمام نمک دریا استفاده می کنید پوست خود را هیدراته می کنید و التهابات خود را کاهش می دهید.

بهبود لثه و دندان

پس از یک عمل جراحی یا دیگر مداخلات عمده دندان، دندانپزشکان به شستشوی دهان با ترکیبی از آب سرد و نمک را توصیه می کنند. این ترکیب یک ماده ضد عفونی کننده است و به توقف خونریزی کمک می کند. آب و نمک دریا برای تسکین درد لثه و زخم استفاده می شود. نمک دریا، اسیدی بودن دهان را کم می کند و به حفاظت از دندانها در برابر عفونت کمک می کند.

مرطوب کننده پوست

حمام نمک دریا اثر ضد پیری، ضد چین و چروک و باعث پاکسازی عمیق پوست است. حمام نمک دریا باعث تسریع گردش خون در سطح پوست می شود و به روند بازسازی پوست کمک می کند. آب نمک دریا، غنی از منیزیم است و برای درمان خشکی پوست و ترمیم بافت پوست بسیار مفید است.

مو

یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو حمام نمک دریا است. هنگامی که شما پوست سر را با آب و نمک دریا ماساژ می دهید این عمل گردش خون را تسریع می دهد و باعث تحریک رشد مو می شود. مخلوط آب و نمک دریا به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

اگر شما سرما خوردید یک روش خانگی برای بهبود آن وجود دارد، حمام آب گرم پا با نمک دریایی. دمای آب گرم و مواد معدنی موجود در نمک دریایی به افزایش گردش خون کمک می کند. از نمک دریایی جهت غرغره کردن و تسکین گلو درد استفاده می شود.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *