جو دوسر پرک صبحانه فوری

جو دوسر پرک صبحانه 500

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص جو دوسر پرک چیست؟
همه چیز را درباره جو دو سر پرک در این مطلب به شما خواهیم گفت.

با ما تا آخر مطلب همراه باشید.

جو دوسر پرک صبحانه فوری OAB

جو دوسر پرک، غله ای رژیمی، از خانواده گندمیان است، که سلطان فیبر غلات محسوب می شود.

خواص جو دوسر پرک (Oatmeal):

این غله منبع خوبی از انرژی، پروتئین و مواد مغذی برای انسان، مخصوصاً کودکان، ورزشکاران و افرادی است که می خواهند لاغر شوند. خوردن روزانه یک کاسه پرک صبحانه، انرژی و استقامت مورد نیاز بدن را در طول روز تأمین می کند. غله ای است رژیمی، با فیبر بالا و حاوی آنتی اکسیدان های قوی. حاوی ویتامین هایی از جمله B و E و املاح معدنی است.

فیبر این غله رژیمی، به دو صورت محلول و نامحلول است و بر خلاف دیگر غلات، فاقد گلوتن می باشد. گلوتن نوعی پروتئین است که در گندم، جو و چاودار یافت می شود و در انواع مختلف نان نیز موجود است. اگر به گلوتن حساس باشید، بدن شما قادر به تحمل آن نبوده و دچار آسیب های قابل ملاحظه ای در دستگاه گوارش خواهید شد.

جو-دوسر-پرک-صبحانه-OAB

خواص جو دوسر پرک برای لاغری:

مصرف این غله، نه تنها فیبرهای مورد نیاز روزانه را به بدنتان می رساند، بلکه در کاهش وزن شما نیز مؤثر است. از آنجا که آب زیادی را به خود جذب می کند، مصرف کم آن، باعث پر شدن معده و احساس سیری می شود. در نتیجه اشتهای شما نیز تنظیم می شود.

مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک:

به دلیل نداشتن گلوتن، بهترین غله انتخابی برای افرادی است که به گلوتن موجود در گندم، جو و سایر غلات حساسیت دارند یا مبتلا به بیماری سلیاک (Celiac Disease) هستند.

فیبر محلول، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که فیبرهای غذایی محلول موجود در جو دوسر پرک و سبوس آن، که از نوع بتاگلوکان هستند، ۲۰ درصد از میزان کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می دهند و سطح کلسترول خوب (HDL) را حداقل ۱۵ درصد افزایش می دهند.

مصرف این غله، فشار خون را کاهش می دهد. احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش می دهد و در بهبود کارآیی قلب بسیار مفید است. خوردن آن، همچنین در حفظ تعادل قند و انسولین خون بسیار تأثیرگذار است. استفاده از این غله، هضم نشاسته را کندتر می کند. عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون را کاهش می دهد. پس بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم است. فیبر نامحلول موجود در آن، کار دستگاه گوارش را بهبود می بخشد، فعالیت روده ها را بهتر میکند و در درمان یبوست و جلوگیری از هموروئید بسیار مفید است.

از خواص مهم این غله، به دلیل داشتن فیبر زیاد، خاصیت ضد سرطانی آن است. فیبرهای غذایی با سلول های سرطانی مقابله می کنند و از فعالیت آنها می کاهند و به بدن کمک می کنند تا با انواع سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ مقابله کند.

فیبر بتاگلوکان موجود در  جو دوسر نه تنها از قلب شما محافظت می کند، بلکه سیستم دفاعی بدن شما را نیز تقویت می کند. همچنین، مصرف این غله، با کمک به سلول های خاصی، که اولین سلولهای دفاعی بدن هستند، باعث می شود تا بافت های عفونی سریعتر شناسایی شوند و بهبود یابند.

فواید جو دوسر پرک برای پوست:

انواع ویتامینها، الیستاسین، ویتامینE ، کلاژن و آهن موجود در این غله مانع پیری و چین و چروک پوست می گردند و از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و فرایند پیری را به تعویق می اندازند. ویتامین E، در التیام مشکلات پوستی مفید بوده و باعث شادابی و جوانی پوست می گردد.

روش استفاده از جو دوسر پرک: 

شما، با استفاده از این محصول، می توانید مقوی ترین و لذیذترین صبحانه ها، انواع سوپها، آش ها، غذاها، انواع کیک و کلوچه را با فیبر بالا و ویتامین B تهیه نمایید. حتی مقداری از آن را بر روی سالاد و یا در آبمیوه ها و معجون ها بریزید.

زمان پخت و فواید جو دوسر پرک با شیر:

 مدت زمان پخت نوع درشت (خرد نشده) آن، حدودأ ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و نوع خرد شده آن به مدت ۴ تا ۷ دقیقه می باشد. همچنین میتوانید به صورت خام بخورید زیرا از قبل بخارپز شده است.

طرز تهیه صبحانه :

 ۱ پیمانه از این صبحانه فوری را در ۴ پیمانه آب یا شیر گرم یا سرد بریزید. بنابر سلیقه خود با انواع میوه ها یا آجیل ها مخلوط کنید. این محصول را می توانید بدون پختن نیز میل کنید. این صبحانه، سرشار از فیبر و ویتامین ها است. این محصول را می توانید در تهیه انواع معجون و دسر استفاده کنید. بصورت خام در ماست یا انواع پوره میوه ها بریزید و میل نمائید. از این محصول در تهیه انواع سوپ، آش، الویه، حلیم، خورش ها و به جای نان در آبگوشت و آبدوغ خیار استفاده نمایید.

طرز تهیه غذای کودک :

۱ پیمانه از این محصول را در ۴ پیمانه آب، شیر یا آب انواع گوشت بریزید و ۳ الی ۵ دقیقه بپزید و با پوره انواع میوه و سبزی مخلوط کرده و به کودک خود بدهید. این پوره را میتوانید بنابر ذائقه کودک خود شیرین کنید. جو دوسر پرک می تواند بهترین جایگزین انواع نان و سیب زمینی باشد. بهتر است در مورد رژیم غذایی کودک خود با پزشک مشورت نمایید.

این محصول را می توانید از مغازه ها یا حتی بصورت آنلاین خریداری کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

22 پاسخ

  1. سلام
    اگر امکانش هست شماره نماینده فروشتون در استان قم رو بفرستید

    1. سلام. لطفا با اقای جمشید زاده تماس بگیرید
      ۰۲۵۳۲۹۱۴۴۷۱ – ۰۹۱۲۷۵۰۳۰۴۳

        1. سلام. زاهدان در حال حاضر نماینده نداریم لطفا از سایت سفارش دهید
          OABSHOP.ir

    1. سلام. بله لطفا با آقای صادقی نژاد تماس بگیرید
      ۰۹۱۴۴۰۰۸۷۳۰ – ۰۴۱۳۳۸۲۴۳۳۰

  2. سلام ما میخوایم محصولات رو واسه فروشگاه تهیه کنیم
    استان کرمانشاه نمایندگی فروش دارین؟؟

    1. سلام. لطفا با اقای نوری تماس بگیرید
      ۰۹۱۸۶۲۲۰۰۲۸ – ۰۸۳۳۸۲۶۱۴۱۵

    1. سلام. لطفا با اقای زارع تماس بگیرید
      ۰۳۵۳۸۲۳۰۱۵۵ – ۰۹۱۳۱۵۱۵۴۴۱

  3. استان گیلان.شهر رشت نماینده فروش دارید؟برای فروشگاه میخواستم تهیه کنم

    1. با سلام
      برای خرید محصولات OaB از نمایندگی استان گیلان شهر رشت با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
      ۰۱۳۳۶۹۰۴۴۰
      ۰۹۱۱۱۳۱۵۸۴۳
      آقای خلیل زاده

    1. با سلام
      برای خرید محصولات از نمایندگی استان بوشهر با شماره زیر تماس حاصل نمایید.
      ۰۹۱۷۵۵۲۹۰۴۰ آقای علی قائم پناه

    1. برای خرید محصولات از نمایندگی استان مازندران میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.
      ۰۱۵۱-۳۳۲۵۸۵۰۱
      ۰۹۱۱۳۵۴۳۹۴۴
      آدرس : استان مازندران – ساری – خزر روبروی بانک کشاورزی
      آقای ثمین

  4. سلام محصولات رو برای فروشگاه میخواهم تهیه کنم
    در اصفهان نمایندگی دارید؟

    1. با سلام
      برای خرید محصولات میتوانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.
      ۰۹۱۳۷۰۰۶۲۳۶ آقای خاقانی

  5. سلام و احترام
    چگونه می توانم تقلب و دستکاری قیمت های مندرج در محصول جو دو سر پرک را گزارش و پیگیری کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *