صبحانه در طعم های مختلف

مطلب را به اشتراک بگذارید

صبحانه در طعم های مختلف :

در ابتدا فرنی پایه را آماده کنید سپس میوه های زیر را به آن اضافه کنید. فرنی را شب آماده کنید، میوه مورد نظر را به آن بیافزایید و در یخچال قرار دهید. صبح آن را برای صبحانه میل کنید.
انبه و بادام:  ۱/۴ فنجان جو دوسر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ یا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان بو داده، ۱/۸ قاشق چای خوری بادام خرد شده، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ فنجان انبه قاچ شده (نصف یک انبه کوچک). جو دو سر، شیر سویا، ماست یونانی، تخم کتان، بادام و عسل را در ظرفی در دار بریزید و در آن را ببندید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود سپس تکه های انبه را اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا انبه ها کاملا مخلوط شوند. در ظرف را ببندبد و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.
تمشک آبی : ۱/۴ فنجان جو دوسر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ یا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان بو داده، ۲ قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ فنجان تمشک آبی ( به مقداری که ظرف مورد نظر پُر شود). جو دو سر، شیر سویا، ماست یونانی، تخم کتان و عسل را در ظرف درداری بریزید. درب ظرف را ببندبد و خوب تکان دهید سپس تمشک را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. درب ظرف را ببندید و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.
سیب و دارچین : ۱/۴ فنجان جو دو سر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ یا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان بو داده، ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ فنجان پوره سیب ( به مقداری که ظرف مورد نظر پُر شود). جو دو سر، شیر سویا، تخم کتان، دارچین و عسل را در ظرف در داری بریزید. در ظرف را بسته و خوب تکان دهید سپس پوره سیب را اضافه کنید و هم بزنید. در ظرف را ببندبد و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.
موز و کاکائو :  ۱/۴ فنجان جو دوسر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ تا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان، ۱ قاشق غذا خوری پودر کاکائو، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ فنجان موز قاچ شده. جو دو سر، شیر سویا، ماست یونانی، تخم کتان، پودر کاکائو و عسل را در ظرفی در دار بریزید. در ظرف را بسته و خوب تکان دهید سپس موز را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در ظرف را ببندبد و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.
موز و کره بادام زمینی :  ۱/۴ فنجان جو دوسر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ تا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان، ۱ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱/۴ فنجان موز قاچ شده. جو دو سر، شیر سویا، ماست یونانی، تخم کتان، کره بادام زمینی و عسل را در ظرف در داری بریزید و در آن را ببندبد و خوب تکان دهید. سپس موز را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ظرف را ببندبد و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.
وانیل و تمشک :  ۱/۴ فنجان جو دوسر، ۱/۳ فنجان شیر سویا، ۱/۴ فنجان ماست یونانی، ۱/۲ تا ۱ قاشق چای خوری تخم کتان، ۱/۴ قاشق چای خوری عصاره وانیل، ۱ قاشق غذا خوری مربا تمشک، ۱/۴ تا ۱/۳ فنجان تمشک تازه (به و نیم تقسیم شده). جو دو سر، شیر سویا، ماست یونانی، تخم کتان، وانیل و مربا تمشک را در ظرف در داری بریزید. در ظرف را بسته و آن را خوب تکان دهید سپس تمشک های تازه را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ظرف را بسته و در یخچال قرار دهید. تا دو روز می توانید در یخچال نگه دارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *