لکتین ها و آرتروز

مطلب را به اشتراک بگذارید

واکنش گروه خون شما با لکتین های برخی از مواد غذایی، می تواند بعضی از آرتروزها را تحریک کرده و شدت بخشد. بعضی از لکتین ها با سلول های انواع گروه های خونی واکنش نشان می دهند و برخی دیگر فقط با یک نوع گروه خون عکس العمل نشان می دهند.
لکتین ها آنتی بادیهای التهابی و بیماریهای خود ایمنی را فعال می کنند. تحقیقات نشان داده است که آنتی بادیهای ترشح شده در هنگام بیماری روماتیسم مفصلی برای فعال شدن به لکتین گندم نیاز دارند. تحقیقات من نشان داده است که بسیاری از روماتیسمهای مفصلی و فیبرومیالژیا ریشه در حساسیت به گندم دارد. مخصوصاً در افراد دارنده گروه خون O
طبق مقاله هایی که در ژورنال تغذیه بریتانیا در این مورد چاپ شده بود، لکتین های تغذیه ای نقش مهمی در بیماریهای خود ایمنی و التهابی دارند. در این مقاله نشان داده شده است که این لکتین ها سلول های جداره روده ها را بی دلیل تحریک کرده و باعث اختلال سیستم ایمنی بدن می شوند.
کلید درمان آرتروز، تغذیه صحیح و بدون وجود لکتین ها است. موادی که اخیراً بسیار طرفدار پیدا کرده است و به عنوان درمان آرتروز به حساب می آید، دو نوع قند به نامهای گلوکوزامین  و کندراتین  می باشند که خاصیت مسدود کردن لکتین ها را دارند. گلوکوزامین، لکتین موجود در گندم را مسدود می کند و کندراتین زنجیره آنتی ژن گروه خون A را تقویت می کند. در هر دو حالت، این مواد، لکتین ها را از تحریک بافت ملتهب باز می دارند. گروه خون A می تواند از کندراتین بهره فراوانی به دست آورد، اما دارندگان گروه خون O هیچ سودی از مصرف کندراتین نمی برند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *