روغن زیتون فرابکر ارگانیک و بیماری های قلبی عروقی

مطلب را به اشتراک بگذارید

روغن زیتون فرابکر ارگانیک و بیماری های قلبی عروقی

امروزه اصلی ترین دلایل مرگ و میر در دنیای صنعتی مربوط به بیماری های قلبی عروقی است.مطالعات اخیر دلیل آرتریواسکلروز (ضخیم‌شدن و سفتی دیواره سرخ‌رگ) را به عادت های غذایی، شیوه زندگی و رشد اقتصادی ربط داده اند.

مهمترین دلایل تصلب شرایین به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله داشتن کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، دیابت و مصرف سیگار. کم ترین درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی مربوط به کشورهایی است که تنها روغن مصرفی آنها، روغن زیتون فرابکر اُرگانیک است.

آرتریواسکلروز چیست ؟

تصلب شرایین وضیعتی است که دیواره سرخرگ ها به سبب وجود پلاکت های چربی انباشته شده، ضخیم شده و به دیواره عروق فشار وارد می کند.نداشتن فضای کافی جهت عملکرد درست گردش خون باعث می شود تا خون به بافت های بدن یا اندام های حیاتی مانند قلب و مغز نرسد و آسیب جدی به بدن وارد کند.

عواقب ناشی از آرتریواسکلروز چیست ؟

وقتیکه این شرایط قلب را تحت تاثیر قرار داد حملات قلبی و خطر مرگ ناگهانی قلبی را افزایش می دهد.تصلب شرایین بر روی مغز باعث ایجاد ترومبوز (تشکیل لخته خون در داخل رگ های خونی و مانع جریان خون در سیستم گردش خون ) می شود در نتیجه داشتن این شرایط ممکن است به شریان پا نیز آسیب بزند و مشکلاتی در راه رفتن فرد ایجاد کند یا به فلج عضلانی و زوال عقل منجر شود.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک ۰.۵ لیتری

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

روغن زیتون ارگانیک و تصلب شرایین

گزارشات نشان داده است که روغن زیتون فرابکر ارگانیک به دلیل داشتن امگا ۳ و اسیدهای چرب اشباع نشده دارای خواصی است که از تشکیل لخته خون و تجمع لخته خون جلوگیری می کند.

مشاهده شده است که برای جلوگیری از لخته شدن خون روغن زیتون ارگانیک را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کشورهایی که تنها روغن زیتون فرابکر ارگانیک چربی مصرفی آنها است میزان بیماری های قلبی آنها بسیار پایین است.

کلسترول چیست ؟

کلسترول مادۀ چرب موجود در غذاهایی است، که از حیوانات تهیه می شود.رژیم غذایی که دارای چربی فراوانی باشد کلسترول خون را افزایش می دهد در نتیجه یکی از عوامل خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است.لیپوپروتئین ها مسئول انتقال چربی ها ( تری گلیسرید ها ) موجود در بدن و کلسترول در خون هستند.

کلسترول چسبیده شده به لیپوپروتئین های کم چگال (LDL) آتروژنیک است، داشتن این شرایط موجب رسوب چربی ها روی دیواره رگ ها می شود که آسیب شدیدی به آنها وارد می کند و منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی می شود. چنین کلسترولی به کلسترول بد معروف است.

در مقابل، کلسترول چسبیده به لیپوپروتیئن های پر چگال (HDL) که به کلسترول خوب معروف است از شیوع بیماری های قلبی جلوگیری می کند. لیپوپروتئین های پر چگال کلسترول را از سلول ها جدا کرده و پس از تجزیه آنها، به کبد انتقال می دهد تا از راه صفرا دفع شود.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک و کلسترول

روغن زیتون فرابکر ارگانیک سطح کلسترول کل، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسرید را کاهش می دهد.روغن زیتون فرابکر ارگانیک نه تنها موجب کاهش سطح کلسترول خوب خون نمی شود، بلکه آن را افزایش می دهد و باعث حفظ سلامت عروق می شود و از تشکیل تکه های چربی در خون جلوگیری می کند و این امر منجر به دفع لیپوپروتئین های کم چگال می گردد.

خواص شگفت انگیز روغن زیتون فرابکر ارگانیک در جلوگیری از بیماری های قلبی به اثبات رسیده است و میزان سکته را تا حد قابل توجهی کم می کند.

روغن زیتون ارگانیک در درمان افسردگی و مشکلات ناشی از این نوع بیماری ها نقش اساسی دارد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *